سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۵۱ درصد از مهارت‌آموزان استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های مهارتی در شهرها و روستاها گفت: ۵۱ درصد از مهارت‌دیدگان استان بوشهر امسال اشتغال‌زایی شده‌اند.

عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر محور اشتغال‌زایی را مهارت دانست و اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه تدوین شده ۲۴ هزار نفر مهارت‌آموزی می‌شوند که نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۲۲۸ دور مهارتی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر تشکیل شده است گفت: امسال تاکنون هفت هزار و ۸۳۵ نفر خانم و ۱۶ هزار نفر آقا آموزش مهارتی را فرا گرفته‌اند که ۱۳ هزار نفر آنان محله محور بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از صدور گواهینامه مهارتی خبر داد و تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشتغال ۵۱ درصد مهارت‌آموزان به تعداد ۹ هزار نفر در شرکت‌ها و صنایع مختلف استان بوشهر فراهم شده است.

دراهکی با بیان اینکه این رقم در سال گذشته ۴۱ درصد ثبت شده است افزود: اشتغال مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۲ درصد و در سال گذشته ۴۱ درصد بوده است.

وی از برگزاری اردوی پیشرفت توسعه ویژه دانشجویان خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده دانشجویان استان بوشهر از صنایع پتروشیمی در سفر و اردو پیشرفت و توسعه بازدید می‌کنند و با ظرفیت این صنایع در بخش‌های مختلف آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر تأکید اینکه هیچ شخص مهارت دیده دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای نباید بیکار باشد تصریح کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به ۸۰۰ سرباز دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.