سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارکینگ منطقه گردشگری خالد نبی نیازمند ساماندهی است

کمتر از دوماه به آغاز سفر‌های نوروزی باقی مانده است و تعدادی از راهنمایان گردشگری دغدغه ساماندهی مناطق پر بازدید گردشگری را دارند.

تعدادی از راهنمایان گردشگری گلستان می‌گویند: کمتر از دو ماه به شروع سفر‌های نوروزی مانده است و ساماندهی پارکینگ منطقه گردشگری خالد نبی با توجه به حجم زیاد بازدید کنندگان ضروری است.

مناسب نبودن جاده دسترسی، نبود سرویس بهداشتی مناسب در پارکینگ اول مجموعه گردشگری خالد نبی و نبود نظارت بر قیمت بوم‌گردی‌ها و خدمات ارائه شده در این منطقه از دیگر گلایه‌های راهنمایان گردشگری استان است.

مسعود خواجه یکی از راهنمایان گردشگری گلستان در این باره گفت: فروردین امسال ۱۲ تور ورودی از گیلان به منطقه گردشگری خالد نبی داشتم و اینکه افرادی با توجه به طبیعت زیبای گیلان ترجیح می‌دهند به منطقه گردشگری خالد نبی بیایند نشان از اهمیت جایگاه این منطقه گردشگری در استان گلستان دارد.

او افزود: به دلیل باریک بودن مسیر ورودی به خالد نبی پیشنهاد می‌شود فضایی بزرگتر برای پارکینگ اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در نظر گرفته شود و تردد به سمت خالد نبی از طریق خودرو‌های محلی انجام شود.

خواجه ادامه داد: متاسفانه نظارتی بر قیمت غذا‌های ارائه شده در این منطقه گردشگری وجود ندارد.

او افزود: سال هاست گفته می‌شود گلستان باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف لازم است ساماندهی پارکینگ‌های مناطق گردشگری استان به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.
مجموعه تاریخی خالد نبی آبان ماه ۱۳۹۴ با عنوان «محوطه باستان شناختی خالد نبی» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وجود گورستان بزرگ با حدود ۶۰۰ سنگ قبر استوانه‌ای که ارتفاع بعضی از آن‌ها به بیش از دو متر می‌رسد و تپه ماهور‌های گوگجه داغ، این مجموعه تاریخی را به «سرزمین عجایب ایران» تبدیل کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.