سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی: آمریکا با ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین از خط قرمز‌ها عبور کرد

خواهر رهبر کره شمالی اقدام واشنگتن در ارسال تسلیحاتی همچون تانک به اوکراین را محکوم کرد.

معاون بخش کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر در کره شمالی حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه را محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، کیم یو جونگ، خواهر پر نفوذ رهبر کره شمالی و معاون بخش کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر گفت: ما اقدام آمریکا در ارائه تانک‌های پیشرفته به اوکراین برای مقابله با روسیه را محکوم می‌کنیم. واشنگتن با این اقدام از خط قرمز عبور و جنگ نیابتی برای نابودی روسیه را تشدید کرده است.

او در ادامه با اشاره به حمایت پیونگ یانگ از مسکو در مقابل غرب تاکید کرد: من نگرانی جدی خود را از اقدامات آمریکا برای تشدید جنگ با ارسال تسلیحات پیشرفته ابراز می‌دارم. آمریکا دشمن اصلی محسوب می‌شود که باعث ایجاد چالش و خطری جدی برای امنیت استراتژیک روسیه شده است.

این مقام کره شمالی افزود: من تردیدی ندارم که تسلیحات پیشرفته آمریکایی و غربی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است در برابر قدرت تسخیرناپذیر ارتش روسیه و مردم این کشور خواهد سوخت. ما همواره در کنار روسیه هستیم.

کیم یو جونگ با محکومیت اقدامات تحریک آمیز آمریکا در قبال روسیه اضافه کرد: دولت بایدن با ارسال تسلیحات سنگین همچون تانک به اوکراین بیش از گذشته از خط قرمز‌ها عبور کرده است. آن‌ها با چنین کاری نیت شوم هژمون طلبانه خود را برای گسترش جنگ نیابتی به منظور نابودی روسیه نشان دادند.

این نخستین سخنرانی خواهر رهبر کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود. مقامات پیونگ یانگ گسترش ناتو به مرز‌های روسیه و ایجاد تهدید برای امنیت ملی این کشور را عامل جنگ اوکراین می‌دانند و از آمریکا خواسته اند توهم لیبرال هژمونی جهان تک قطبی را به بوته فراموشی بسپارند.

پیش‌تر برخی مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند گروه واگنر، گروهی از نظامیان روسیه در جنگ اوکراین از تسلیحات کره شمالی شامل موشک و خمپاره‌های ساخت این کشور در نبرد لوهانسک استفاده می‌کنند. این ادعا بار‌ها از سوی مقامات روسی تکذیب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.