سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نباید آموزش حضوری در مدارس تعطیل شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه‌های سطحی نباید آموزش حضوری در مدارس تعطیل شود.

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در اجلاس سالانه معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در مشهد اظهار داشت: توسعه صلاحیت‌های حرفه ای مدیران مدارس سبب توسعه یافتگی معلمان و بهبود فرایند یاددهی یادگیری و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت می‌شود.

سلطانیان گفت: اولین و مهم ترین راهبرد ما دستیابی به عدالت آموزشی است و این رویکرد از مهم ترین برنامه‌های آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: با برنامه‌های سطحی نباید آموزش حضوری در مدارس تعطیل شود، همان طور که به فکر سلامت جسم فرزندانمان هستیم باید به سلامت تربیت آن‌ها هم بیندیشیم.

سلطانیان بیان کرد: لزوم وجود سوابق تحصیلی باعث برگزاری امتحان نهایی شاخه های نظری در هر سه پایه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه صلاحیت‌های حرفه ای مدیران مدارس هستیم؛ اساس توسعه یافتگی مدارس به توسعه مدیران بستگی دارد؛ این مدیران هستند که می‌توانند باعث توسعه یافتگی معلم شوند و توسعه یافتگی معلمان یعنی بهبود فرایند یاددهی یادگیری و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت.

سلطانیان توسعه حرفه ای مدارس را منوط به توسعه بخشیدن به مدیر دانست و گفت: در حوزه توسعه یافتگی و توسعه صلاحیت حرفه ای مدیران مدارس در 5 مقوله نیاز به آموزش مدیران احساس می‌شود؛ مدیر در نقش رهبر آموزشی چه نقشی دارد؟ مدیریت و رهبری سازمانی، رهبری اخلاقی،آموزش مشارکت اجتماعی که امروز بحث اصلی دولت و نظام تعلیم و تربیت کشور است زیرا مدرسه متعلق به همه اقشار جامعه است و آموزش تکنولوژی لذا اگر به دنبال توسعه آموزش و پرورش در همه ابعاد هستیم باید نگاه ویژه ای به مدیر مدرسه داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش توسعه مهارت‌های علمی، عملی و پژوهشی دانش آموزان را از نکات مهم عنوان کرد و حضور گسترده دانش آموزان در جشنواره های پژوهشی را شاخص آن دانست. 

وی در ادامه مشارکت در ساماندهی و بهسازی منابع آموزش متوسطه، طراحی و اجرای برنامه نظارت بر مدارس، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری، توسعه عدالت آموزشی و خدمت به دانش آموزان مناطق محروم را از برنامه ‌ها و اهداف آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد.

سلطانیان متذکر شد: مدیران مدارس باید نسبت به خلق محیط‌های جدید یادگیری حساس باشند؛ امروز مدیران مدارس باید از همه فرصت‌های ممکن برای قرار دادن دانش آموزان در محیط‌های جدید یادگیری استفاده کنند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.