سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح تامین آب پایدار شهرستان لردگان

مهمترین طرح آبرسانی شهرستان لردگان در دولت سیزدهم کلید خورد.

رضا بابامیر ساطحی فرماندار لردگان با اشاره به خشکسالی چشمه‌ها و نبود آب شرب پایدار در برخی از روستا‌های شهرستان گفت: برای تامین آب پایدار در این شهرستان، مهمترین طرح آبرسانی در دولت سیزدهم کلید خورد و روند اجرایی آن آغاز شده است.

وی تاکید کرد: احداث پل زیرگذر و روگذر لردگان، آغاز عملیات اجرایی ساخت آزادراه لردگان به ایذه خوزستان، اجرای پمپاژ آب آتشگاه به سردشت به‌منظور تامین آب آشامیدنی برای اهالی یک شهر و ۵۳ روستا، گازرسانی به روستا‌های پشتکوه میلاس و پشتکوه سردشت، تکمیل فرهنگسرا و ورزشگاه کارگران لردگان، تصویب احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، مصوب شدن راه‌اندازی دانشکده پرستاری، تخصیص ۱۷۰ میلیارد ریال به شهرداری لردگان از محل اعتبارات در اختیار نماینده مجلس برای آسفالت خیابان‌ها و معبر‌های شهر، پایان حفر تونل چارطاق به‌طول ۷۵۰ متر و تلاش برای لاینینگ و راه‌اندازی نهایی این طرح از مهم‌ترین طرح‌های شاخص شهرستان لردگان در مدت فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


بابامیر ساطحی با اشاره به رتبه نخست شهرستان لردگان از نظر تعداد روستا‌ها و جمعیت روستایی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این شهرستان با استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان هم‌مرز است.

وی با بیان تردد روزانه ۷۵ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده‌های راهبردی (استراتژیک) شهرستان لردگان ادامه داد: از این تعداد روزانه ۴۵ هزار دستگاه خودرو از جاده لردگان به خوزستان و ۳۰ هزار دستگاه خودرو از جاده لردگان به بوشهر تردد می‌کنند.

بابامیر ساطحی، شهرستان لردگان را داری اقلیم‌های گرمسیری و سردسیری دانست و گفت: ۸۷ درصد مساحت این شهرستان جنگل و مرتع است و رودخانه خرسان که از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می‌گیرد به‌همراه رودخانه ارمند (کره‌بس) از این شهرستان عبور می‌کند.

وی، سرانه فضای ورزشی شهرستان لردگان را ۹ سانتیمتر مربع دانست و گفت: این سرانه در چهارمحال و بختیاری یک مترمربع به‌ازای هر نفر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Bakhtiyari
۲۳:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
مسولان و نمایندگان و دلسوزان استانی و کشوری آب پایدار استان چهارمحال و بختیاری را از سد کارون چهار استان آغاز کنند این کار یک طرح مانا و ماندگار و پایدار برای استانمان خواهد بود