سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علما:

دشمنان از قدرت روزافزون اسلام می ترسند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توهین برخی کشور‌های اروپایی به ساحت مقدس قرآن، آن را نشانه ترس دشمنان از قدرت روزافزون اسلام عنوان کرد.

آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته کرمانشاه، به اهانت برخی کشور‌ها به ساحت مقدس قرآن کریم اشاره کرد و گفت : دشمنان از رشد روزافزون و قدرت گرفتن اسلام در دنیا هراس دارند و برای همین به قرآن کتاب آسمانی دین ما توهین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه دین اسلام شرق و غرب را فرا گرفته، گفت: قرآن بیش از ۱۴۰۰ سال است که پابرجاست و با قدرت تمام دل‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند، بنابراین توهین چند نفر ذره‌ای به جایگاه آن لطمه وارد نمی‌کند.

وی به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زمانی دشمنان امروز اسلام و قرآن ارباب‌های ما بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت اسلامی دستشان از کشورمان کوتاه شد و اکنون تنها از روی ضعف به قرآن توهین می‌کنند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) سال‌ها رنج زندان و تبعید را کشیدند تا کشورمان از دست استبداد رهایی پیدا کند و عظمت اسلام را به اوج برساند.

وی با تاکید براینکه امام خمینی (ره) حتی در تبعید هم به تببین اسلام می‌پرداخت، گفت: ایشان در زمانی که در آخرین تبعیدگاه خود یعنی در پاریس بودند به تبیین اسلام می‌پرداختند، پس ما نیز در شرایط کنونی و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری باید جهاد تببین داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با دعوت همگان به تقوای الهی، تقوا را سرمایه انسان دانست و اظهار کرد: تقوا توشه‌ای است که آن را با خود به آخرت خواهیم برد، بنابراین باید تاجایی که می‌توانیم تقوا داشته باشیم تا خدا به ما توجه کند.

نمازگزاران کرمانشاهی، امروز (هفتم بهمن) در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم، پس از برگزاری نماز جمعه تجمع کردند و خواستار مقابله جامعه جهانی با اهانت به مقدسات و ارزش‌های ادیان الهی و مسلمانان شدند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.