سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیان ۱۰۰ هزار میلیاردی سهامداران، در پی انتشار نامه‌ شورای رقابت

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، از زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران در پی انتشار بدون هماهنگی نامه رئیس شورای مذکور، خبر داد.

آقای مجید عشقی، در نامه‌ای به سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، ضمن تاکید بر زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران در پی انتشار بدون هماهنگی نامه رئیس شورای مذکور، خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، برای بررسی ادامه عرضه خودرو در بورس کالا شد. متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس محترم شورا و مرکز ملی رقابت، سلام علیکم.

احتراماً عطف به نامه شماره ۱۷۷۵-۰۱-۱۰-ص مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ جنابعالی همانگونه که مستحضرید سیاست‌های ناکارآمدی مانند قیمت‌گذاری دستوری و قرعه‌کشی در طول سال‌های گذشته موجب زیان انباشته در صنعت خودروسازی، بدهی بانکی گسترده، ورشکستگی در زنجیره تولید و رواج دلالی و سفته بازی در بازار خودرو شده است. کوچکترین اشتباه در سیاست‌گذاری و بازگشت به مسیر ناصواب گذشته علاوه بر آسیب جدی به صنعت خودروسازی، تاثیر منفی بر بازار سرمایه و نظام بانکی نیز وارد می‌کند. از این منظر و در یک رویکرد تحولی و در راستای اصلاح ساختاری این صنعت، شورای عالی بورس که متشکل از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، نماینده‌ی محترم دادستانی، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس و بخش خصوصی است با مساعدت رای مثبت وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، عرضه خودرو در بورس کالا را بررسی و به تصویب رسانده است.

پس از گذشت مدت کوتاهی از این تصمیم شاهد تاثیر مثبت آن بر صنعت خودروی کشور هستیم که در صورت تداوم و با تکمیل سایر شرایط نظیر عرضه خودروی وارداتی، افزایش تولید و بالتبع افزایش عرضه و عرضه منظم از سوی خودروسازان، قطعا شاهد تعادل در بازار خودروی کشور خواهیم بود.

از دیگر آثار مثبت این تصمیم دسترسی منصفانه عموم خریداران واقعی در گستره مناطق جغرافیایی کشور است. استفاده از ابزار‌های رسیدگی به شکایات در بازار سرمایه اطمینان‌بخش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و الزام به تحویل بموقع خودرو‌ها موجب رضایت مشتریان شده است.

یکی از مصادیق آسیب در اقتصاد تصمیمات خلق الساعه و بدون هماهنگی با ذینفعان بازار است که موجب نااطمینانی در اقتصاد و توزیع رانت می‌شود. نامه جنابعالی در همان لحظات ابتدایی انتشار (ساعت ۱۱ صبح) موجب افت ناگهانی قیمت در صنعت خودرو و ساخت قطعات و در ادامه بازار، باعث منفی شدن جو عمومی بازار سرمایه شد، اثر این خبر به گونه‌ای بود که شاخص کل بورس اوراق بهادار براساس قیمت‌های لحظه‌ای با افت قابل ملاحظه ۲۵ هزار واحدی مواجه گردید و این جو منفی برای روز بعد نیز ادامه یافت. همچنین ارزش بازار سرمایه به واسطه تأثیر مستقیم این خبر در همان روز نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افت و ضرر قابل توجهی به دارایی سرمایه‌گذارانی که به مصوبات پیشین اعتماد کرده بودند وارد نمود. بدیهی است اعلام سیاست‌های بازار قبل از تصمیم‌گیری نهایی، عدم هماهنگی نهاد‌های عالی تصمیم‌گیری پیش از مداقه لازم و تصمیم‌گیری قطعی به نحوی که کلیه جوانب امر در نظر گرفته نشود، در نهایت به ضرر نظام حکمرانی خواهد بود.

تصمیم دولت سیزدهم در راستای اصلاح بازار خودرو در بستر بورس کالا نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها جهت پیاده‌سازی این مهم می‌باشد و صد البته نیازمند هم افزایی دستگاه‌های متولی در این خصوص است؛ لذا خواهشمند است با توجه به رسانه‌ای شدن مخالفت برخی از اعضای شورای رقابت با نامه فوق الذکر و همچنین تبعات بسیار منفی در بازار سرمایه و بازار خودروی کشور، دستور فرمایید تا نهایی شدن موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو در آن شورا، از اظهار نظر در این خصوص ممانعت به عمل آید و به منظور بهره‌مندی از همفکری و اتخاذ تصمیمات بهتر، دعوت می‌شود طی جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی بورس و شورای رقابت، موضوعات کارشناسی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

لازم به ذکر است تجربه همکاری‌های گذشته در بازار کالا‌های مختلف نشان می‌دهد، استفاده از ابزار‌های موجود در بازار سرمایه بهترین گزینه برای مدیریت انحصار، حذف رانت و ایجاد دسترسی منصفانه به بازار‌ها برای مصرف‌کنندگان است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا لعنتتون‌کنه‌که۳ساله منو خانواده بیچاره کردید
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
جالب اعدادی هست که اینها بیان میکنن و به نظرم میتونه بازی تبلیغاتی باشه. دولت و مسئولان مربوطه اگه میخوان اوضاع خودرو رو درست کنن ، تنها راه این مشکل افزایش زیاد و کافی عرضه ی خودرو هست ، خروج از انحصار خودرو و واردات خودرو با کاهش پله پله ی تعرفه واردات میتونه بسیار موثر باشه. وای ظاهرا چنین کاری با منافع یه سری از آقایون سازگار نیست و قدرت خودروسازان هم بسیار بالاست ، طوری که روی قانون اعمال نفوذ میکنن
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عشقی چقدر خریده بودی، خودت ضرر کردی سوختی وگرنه به حال مردم و ضرر مردم دلت نسوخته
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام
درزمانی که عرضه کم است قیمتی که دربورس شکل می گیرد بیشترازقیمت واقعی وتعادلی است.
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
وقتی مسولین رو میبینیم از یاد خدا غافل میشیم
ما مردم در سختی زندگی می کنیم
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
بورس عامل گرانی خودرو
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
مگه قبل ازآن و زمان قرعه کشی قیمت خودرو چند برابر نشد؟! که نتیجه آن فروش خودرو به تعدادی محدود با قیمت گذاری دستوری بعلاوه زیان انباشته خودروسازها بود پس عرضه کم خودرو باعث ایجاد رانت و افزایش قیمت آن است
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عشقی داره با پول مردم عشق میکنه.
محمد
۰۸:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
لطفا بجای انتقاد اون کسی که این نامه را منتشر کرده بگیرید و محاکمه کنین وخسارت سهام داران را ازش بگیرید اگه راست میگین
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
به ضرر نظام حاکم یعنی مردم مهم نیستد دیگه
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام.
نامه مشکلی را حل نمیکند. این اختلاف نظرها و بلاتکلیفی مسیولان جو بی اعتمادی ایجاد میکند و اگر ایشان بدون دلیل و خارج از حیطه مسئولیت حرففی زده باید پاسخو باشد و در صورت نداشتن دلیل موجه به اشد مجازات محکوم شود. باید هزینه حرف الکی زدن بالا برود تا اعتماد برگردد.
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
آیا برخوردی با این فرد انجام شده یا خواهد شد؟
سعید امیدوار
۰۷:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
باید از ریاست شورای رقابت سوال شود در مقابل این اقدام چقد پول از مافیای خودرو و دلالی دریافت کرده اند چرا ایشون نباید محاکمه شود دقیقا شورای رقابت اجیر شده مافیای خودرو و دلالیست
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
فکر کردی عرضه ی خودرو در بورس و دلالی خودروسازان و سازمان بورس ، دلالی حساب نمیشه ؟ عجب!
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
ضرر نظام حکمرانی؟!
ناشناس
۰۶:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
اصلا مگه حودرو کالای سرمایه ای هست که در بورس عرضه شود؟؟؟ +!!!!

شما از کی مشتری واقعی براتون مفهوم پیدا کرد؟؟؟؟!!؟!

سوم راه حل اصلی ورود خودرو ارزان قیمت و با کیفیت است که شما مافیا نا محترم اجازه ورود نمی دید؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
اگه خودرو ازطریق عرضه و تقاضا در بورس بطور شفاف واگذار نشود پس را حل جایگزین چیست قرعه کشی.. اولویت بندی..و...این روش‌ها که قبلا آزمون خود را پس داده اند!
محمد علی
۰۴:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا جا داره از پیگیری های رئیس محترم سازمان بورس تشکر کرد ایشان به معنای واقعی در حال حمایت از سهامداران هستند ممکنه در برخی موارد موفق به کسب نتیجه نشده باشند اما من به عنوان یک فعال بورس با ۱۳ سال سابقه حضور مستمر در بازار به وضوح شاهد تغییر رفتار سازمان بورس بخصوص در دفاع از سهامداران هستم. دکتر عشقی خسته نباشی برادر، منتظر تداوم اقدامات مثبت تون در زمینه تحول در بازار بورس هستیم
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عرضه خودور در بورس کالا به نفع تولید کننده و رونق تولید و به به نفع مصرف کننده و حذف دلالی و در نهایت به نفع کل اقتصاد ااست.
شهریار
۰۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
این شورای عالی بورس مقصر اصلی در بسته بودن 16 ماهۀ سهام سرمایه گذاری استانی است که حتی وای جی سی هم پیگیری بسته بودن آنها نبوده... اگر شما صدای مردم هستید، این موضوع باید اولویت پیگیری باشد. زندگی مردم به سبب هزار و یک دلیلی که آقایان می آورند که باید آن اصلاح شود و این اصلاح شود مختل شده و دریغ از یک اقدام مثبت برای بازگشایی و فقط وعده های پوچ همیشگی... خداوندا عذاب ظالمان بر مردم و حامیان آنها و آنها را که سکوت کرده اند افزون کن... والسلام...
عبدالهی
۰۰:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
به هر خانوار و هر خانواده ایرانی یک خودرو بدهند هم خودشان سود میبرند هم مردم در واقع با یک تیر دو نشان
واردات هم باید ملیونی شود و نه بصورت هزاری
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
قرعه کشی بردارید اولویت بندی کنید و خودرو را به قیمت تمام شده کارخانه به مردم تحویل دهید بورس با هماهنگی مسئولان و دست اندرکاران دو شرکت ماشین به نرخ بازار آزاد و با قماربازی و به اسم حراج به ملت تحمیل می کنند
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
با کدام ملاک اولویت بندی کنند همین اولویت بندی باعث ایجاد رانت و گرانی خودروست راه حل تقویت سمت عرضه از طریق واردات و تولید داخلی، و عرضه آن در بورس کالاست تا به قیمت منصفانه به دست مصرف کننده واقعی برسد
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
جهنم
این همه مردم ضرر کردن کی جواب داد
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا را شکر که شورای رقابت جلوشان را گرفت و گرنه سهمامداران میخواستن از جیب ملت ۱۰۰ میلیارد اختلاسس و دزدی کنند ترا خدا به آخرت فگر کنید مگر غیر از یک کفن وا عمال چیزی دیگر همراه میبرید دست از این چپاولگری حیله گری بی عدالتی بی صداقتی انحصارگری و استعمارگری بر دارید بد جوری بدبین شدیم به مسئولان نظام چرا در دادن خودرو اولویت بندی تمی کنید و خانوادهایکه نه پلاک فعال دارند نه در ده سال گذشته از این دو شرکت خودروی نگرفته اند وووووووووو
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بجای نامه سرگشاده طرح شکایت کنین بگیرینش
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
باشه
امید
۲۳:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
نامه شورای رقابت برای ریزش شدید بورس بهانه ای برای مافیای خودرو و عواملشان در بورس است که ملت را قربانی اهدافشان میکنند تا خودرو را در بورس به قیمت کلان بفروشد و ریزش بورس کار همین مافیای خودرو است و مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد حاضرند مردم را قربانی کنند تا جیب شان پر شود
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
باشه
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
رییس بورس چکاره است که به رییس شورای رقابت امر و نهی می کند هماهنگی بین آنها بعهده کیست در این بلبشوی مدیریت کشور ؟
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اینجاست که این شعر مصداق پیدا میکنه لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خوب کی باید حواب این ضررو بده ؟لابد سهام دار بد بخت.حد اقل شنبه جبران کنید .واز ریزش بیشتر جلو گیری کنید
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عجب
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
باشه.
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
کار بورس در ایران سرقت قانونی پول مردم عادی هست.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
اگه سواد بورسی نداشته باشی فرقی نمیکنه!
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سواد بورسی هم داشته باشی در بازار دستوری و کنترلی ، فرقی نمیکنه
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
درود و خسته نباشید خدمت همه ی مسئولین باهوش و تحصیل کرده ی ایران
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ایران تنها کشوری هست
خودرو میخری ،پیکان ،پراید ،فرش ،گاز ،لباسشویی موبایل ،لب تاب ،حتی ظرف و ظروف ،وسایل برقی
ده سال از آن استفاده میکنی کهنه میشه
بعد صد برابر قیمت که نو خریدی ،کهنه میشه می فروشی
ایران کشور شگفتی ها
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
انقلابی های خانواده و فامیل زمان روحانی می گفتند خودرو نخریدند ،پراید صدوسی میلیون گران هست روحانی خانی هست خودرو عمدا گران کرده نارضایتی ایجاد کند
حالا چه جوابی دارید ؟؟؟؟؟؟هان
با پراید صد و سی ،که التماس میکنیم گیرخانواهای بی خودرو نمیاد ؟؟؟؟؟؟
هر روز بهشون یادآوری باید بکنیم دیدید چی میگفتید خجالت بارتان،حتی اگر اعضای درجه یک خانواده ،همسر یا فرزند آدم باشن
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ماشین ۲۰۰ میلیونی تو بورس ۵۰۰ میلیون فروخته میشه بعدم تو سال ۹۹ که بورس ریخت واینهمه ضرر به مردم زد کجا بودی که حالا حرف میزنی چرا اونوقت حرف نزدی .
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
چرا قبل عرضه خورو در بورس قیمت آن چند برابر شد پس عامل گرانفروشی خودرو بورس نیست بلکه عرضه قطره چکانی خودرو باعث ایجاد رانت و گرانفروشی آن است.
فلفل
۲۱:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
در ایام انتخابات و تبلیغات ریاست جمهوری گفتند مافیا عامل مشکلات خودرو است !!!(منظور مافیای دولت قبلی بود)
سوال:
الان علت دو برابر شدن قیمت خودرو چیست ؟؟!!!!
گفتند منع واردات خودرو را لغو میکنیم !
این چه نوع لغو ممنوعیت است که منحصرا خودروسازان !!!و افرادی خاص !!!!! می‌توانند خودرو وارد کنند؟؟!!!!
چرا الان خودروهای بنجل چینی بالای دو برابر قیمت جهانی آن به مردم درمانده فروخته می‌شود؟؟!!چرا دولت خود عامل گران‌فروشی شده یا حداقل به گران‌فروشی مونتاژ کنندگان بنجلهای چینی چراغ سبز نشان داده؟؟!!!
بالاخره مافیا چه کسانی هستند ؟؟!!!!
این افزایش قیمت خودرو به تمام اقلام مصرفی از گوشت و میوه و پوشاک و خوراک تا همه چیز منتقل شد و مردم در حال له شدن هستند.
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای بورسی خود خودروسازها 100 هزار میلیارد ارزش دارره!!!! ؟؟؟؟
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
شرکت ایران خودرو و سایپا هر دو داران کلاهبرداری میکنند
از یک طرفه جلو واردات خودرو رو گرفتند و از طرف دیگه هم دارن خودرو صادر میکنند و از این طرف هم هر طوری که میتونند خودرو های بی کیفیت تولید میکنند و هر قیمتی که دلشون میخواد به مردم میفروشند
ولی اشکالی نداره همه خودرو هاشون رو در بورس بفروشند اگه کسی ازشون خرید.
مگه چند درصد دلال هستند، شاید کمتر از ۵ درصد
بیش از ۹۵ درصد مردمی که ثبت نام میکنند خودرو رو برای مصرف خودشون میخواند
و به نظر بنده اگه برنامه ریزی درست داشته باشند و یه راه حلی درست و منطقی تصویب کنند و بررسی کنند ببینندکه واقعا چه افرادی اصلا خودرو ندارند و یا اینکه تا ۱۰ سال نتونند سند رو انتقال بدن، قطعا اینجوری دست دلالان قطع خواهد شد
واقعا اگه به فکر مردم هستید و میخواین دست دلالان را قطع کنید راهش همینه
وسلام
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خوب وی جواب داد وی محاکمه شد بازرسی و قوه قضاییه کجاست؟ د حال بیانیه دادن و هشدار دادن در مورد مسائل دسته چندم
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
دزدی در روز روشن
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
نمی دانم این مملکت قحط الرجال دارد .چند تا آدم عاقل بزارید سر کار تا اینجور روز گار مردم را سیا ه نکنند ؟دشمنان این مردم جاهلانی هستند که کار خود را بلد نیستند وپست های حساس را اشغال کرده اند.
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
جمع کنید بابا، بااین مصقره بازی ها دین و ایمان مردم رو گرفتید ، تحریم ها غلط بکنن اگه اندازه ندانم کاری شما رو زندگی مردم تاثیر گذار بوده باشه.
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
لطفا دلایل سازمان بازرسی کل کشور را درج کنید
زیان انباشته خودروسازان و... که حاصل بی تدبیری است را مردم باید پرداخت کنند
اگربا قرعه کشی مخالفید راهی را برای رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی پیداکنید
اگر قرعه کشی روش مناسبی نیست بورس هم روش عادلانه ایی نیست
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
به درک به جهنم
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
با این شرایط بی در و پیکر و بی قاعده و قانون شماچطور میخواهید سرمایه گزار داخلی وخارجی سرمایه بیاره براتون
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بیشترین زیان رو به سهامدار خود ایشون زدن

فراموش نکردیم 4 بار وعده ی به ناو رساندن دارایکم و پالایش را که هیچ وقت عملی نشد
سامی
۱۹:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خوب خداروشکر یه نامه فورا قیمت خودرو رو اورد پایین همیشه از این کارا انجوم بدید شاید بقیه چیزا هم اومد پایین هر چند پایین اومد قیمت تو این مملکت بعید به نظر میرسه شده ارزوی دست نیافتنی با دلار 40 تمنی پیش به سوی دلار 60 تمنی
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عرضه خودرو در بورس را متوقف کنید. مردم کم درآمد در بورس زیر پای ثروتمندان له می شوند. خودروسازان مورد حمایت دولت هستند پس باید نفع مردم را درنظر بگیرند نه نفع خودشان
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
میدونید با تصمیم شما و گرون شدن کارخونه ای قیمت چقدر ضرر به مردم رسیده؟
به فرض ضرر انباشته خودروسازها، تا کی باید مردم تاوان بی کفایتی مسئولین و مافیای خودرو رو بدن ، هر کالایی یه نرم قیمتی داره
در ضمن ، یه مشت آدم بی کفایت با رابطه و ... بیان مدیریت ها رو دست بگیرن بعد که صنعت رو زمین زدن بیان از جیب مردم ضرر رو جبران کنن؟ هر کس موجب ضرر شده در هر پست و مقام ، خودش باید ضرر رو جبران کنه
در ضمن چرا باید خودروساز تیراژ رو پایین بیاره که هزینه های ثابت و ... موجب بالا رفتن قیمت بشه؟ طمع نکنید و تیراژ رو بالا ببرید تا هزینه تولید پایین بیاد
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
قرعه کشی را حذف کنید به قیمت واقعی ماشین بدین دست مردم چون قرعه کشی رانت ایجاد کرده
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مثلا پراید رو یک میلیارد بدن خوبه؟؟؟ انشالله حداقل به یک میلیارد راضی باشی و زیان‌ده نباشی..!!!
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
لازمه حذف قرعه کشی خودرو، تقویت سمت عرضه خودرو با واردات و تولید داخلی ست تا درنهایت خودرو به قیمت منصفانه به دست مصرف کننده برسد...
مهدی
۱۹:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مگه چند نفر از بورس کالا منفعت میبرند؟؟؟ تا اونا ضرر دادن( دلا لان بورسی )مهمتر هستن یا مردم عادی که باید با قیمت بالا از بورس خودرو بخرند؟؟؟ این چه مسخره بازیه مردم نفهم نیستن......مردم ماشین میخوان نه همه کالاها ببرن بورس ....
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اصلا نیازی به شورای رقابت نیست توی بورس مردم دیدن گرون بود نخریدن فعلا توقف قیمت شد و کم کم متعادل می شود شما شورا هم برید سر کلاس درستون.
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
یعنی به نظر شما رئیس شورای رقابت ، خودش نمی‌دونسته داره چکار میکنه؟
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بالطبع
صحیح است
عارف
۲۰:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
قرعه کشی باید و باید تا زمانیکه تمامی اشخاصی که موفق ب خرید خودرو از کارخانه نشدند ادامه پیداکنه...والا حق و شانس میلیونها نفر حذف میشه....در ثانی اگه قراره خودروها عادلانه توزیع بشن..محرومان و مستضعفان زیادی هستن ک سر کاری با بورس ندارن.واز نعمت بورس محرومند....وبورس جولانگاه سرمایه داران و صاحبان ثروت هست.وهمه آنها خودروهاو املاک چندمیلیتردی دارن...ب هیچ وجه بورس جای توزیع عادلانه نیست...وحق تمام کسانی ک در بورس نیستند بشدت ضایع میکنه...اینهایی ک کشف قیمت خودرو میکنن.جیبشون اصلا بی نصیب نیست...خدایا یکی رو بفرست ک بحران این کشور ستمدیده رو حل بکنه.....