سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی:

هیئات مذهبی مجری ۱۵۰ هزار برنامه در دهه فجر می‌شوند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار برنامه ویژه دهه فجر در بیش از ۷۰ هزار منقطه ایران اسلامی از سوی هیئت‌ها اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا؛ آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند». انقلاب اسلامی که مبدأ تحولات حیات بشر در قرن حاضر است، لذا با هدف برپایی حکومت دین برای تعالی زندگی دنیوی و سعادت آخرت به میدان آمد و تمام محاسبات دستگاه طاغوت که هنرش به بند کشیدن انسان و نابودی هویت او و از بین بردن سرمایه‌های انسانی و الهی و جدا کردن انسان از حقیقت خود بود را به چالش کشید.

وی افزود: به همین سبب دشمن قداره‌کش، تمام سرمایه و دارایی‌اش را برای مواجهه به میدان آورد. در این مسیر نیز در چارچوب انقلاب اسلامی حرف نویی مبتنی بر وحدانیت و دعوت به توحید آمده تا موجودیت او را از بین ببرد و انسان الهی را از چنگال او بیرون بکشد.

عزت‌زمانی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب هر روز یک بازی و درگیری ایجاد می‌کنند. دشمن در برنامه‌ریزی و در اجرای تحسین‌برانگیز برنامه‌ها قوی است. برای مثال امروز حجاب و مسئله زن و بهانه حجاب هم از این موارد است. در نسبت حجاب با زن مسلمان می‌داند که حجاب برای زن اولاً نشانه هویت انسانی مستقل و زیبایی درون او بوده و نقشه دشمن در این زمینه نیز خانه‌نشینی یا مردوارگی زنان است. همچنین، حجاب نشانه دین‌داری زنان است.

حجاب؛ نشان و پرچم مبارزه

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر با بیان اینکه مردم ما، زیست عفیفانه را بخش مهم از دین می‌دانند که حجاب نشانه این دین‌داری است، گفت: همچنین، حجاب نشانه مبارزه زن با دستگاهی است که می‌خواهد او را به لجن بکشد و می‌خواهد او را ابزار دست شیادان و شهوت روان شهوت‌پرست کند. حجاب نشان و پرچم مبارزه است که انقلاب اسلامی این پرچم را به زنان داده است.

وی با بیان اینکه زنان، رهبران نهضت اسلامی و انقلابی بوده و هستند، افزود: دشمن امروز برای اینکه این پرچم آزادگی را از دست زنان بگیرد، به بهانه آزادی زن، عفت زن را نشانه می‌گیرد. از عطوفت و محبت او استفاده می‌کند و عفت را خرج می‌کند تا به اهداف خود برسد. همیشه همین طور بوده؛ دشمنان در طول تاریخ استعمار، با ابزار شهوترانی، زن را خفه کرده و از او برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند.

عزت‌زمانی بیان کرد: برای مثال وقتی دشمنان می‌خواستند دخانیات را ترویج دهند، از زن استفاده کردند یا برای برده‌داری ارزان‌تر، زن را به کارگر ارزان کارخانه تبدیل کردند. نهاد دین و به ویژه هیئت، جلوه دین‌داری و دین‌مداری جامعه ایرانی است. تشکلی که مردم‌پایه است و هویت سیاسی و اجتماعی مستقل و متکی بر مردم دارد.

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر ادامه داد: هیئت دارای مبدأ فکری است و با شعار «هیهات من الذله» که آن را از سیدالشهدا (ع) به ارث برده و هر جا طاغوت سربلند کرده است، هیئت ایستاده و پرچم حق را برافراشته و پای آن مقاومت کرده است. انقلاب اسلامی محصول این تفکر است. پیروزی در دفاع مقدس و فتنه‌ها نیز حاصل این تفکر است.

وی تصریح کرد: از این پس نیز هیئت‌ها و هویت هیئتی که از جان و مال گذشتن برای اعتلای حکم حق و ایستادن مقابل طاغوت است، بیش از پیش نمود خواهد داشت. هیئت‌ها را خواهید دید که در تمام عرصه‌های جهادی از جهاد برای ساخت انقلاب، جهاد سازندگی، جهاد نظامی، جهاد اعتقادی و جهاد روشنگری و ... نقش‌آفرینی خواهند کرد. در طول زمان هیئت‌ها این نقش را ایفا می‌کنند و دهه فجر نیز فرصت و عرصه بروز و ظهور اجتماعی هیئت‌ها در به میدان آمدن و بیعت است.

عزت‌زمانی افزود: تشکل‌های دینی نیز در کنار یا ذیل هیئت‌ها این هویت را تقویت می‌کنند. کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شبکه‌های تعالی امامان، روحانیون مستقر و طرح هجرت، شبکه هیئت‌ها از رزمندگان و مشعر و انصارالمهدی و ... کانون‌های مداحان شورای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور، نهضت پیشرفت بانوان، شبکه مبلّغان کشور و ... همه و همه در این مسیر تلاش می‌کنند

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر گفت: ستاد‌های اجرایی ظرفیت‌های سازمانی و نیز برون‌سازمانی این کمیته در استان‌ها و شهرستان‌ها در ۵۰۰ نقطه شکل گرفته و در این ۵۰۰ نقطه ما صرفاً خدمت رسانی می‌کنیم این درحالی است که کار اصلی به دست شبکه‌ها و مجموعه‌های مردمی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار برنامه متفاوت در سطح کشور در بیش از ۷۰ هزار نقطه ایران اسلامی به همت هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مبلغان شامل «مسابقه، نمایشگاه، شب شعر، نغمه‌سرایی، سرود، شب خاطره و ...» به صورت مستقل و بخشی نیز در تعامل و همکاری با دستگاه‌هایی همچون «آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، مجموعه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌های کشور» اجرا می‌شوند.

عزت‌زمانی اظهار کرد: حضور و بزرگداشت اختصاصی، دسته‌های رجزخوانی و حضور هیئت‌ها در صبح بیست و دوم بهمن در شهرستان‌ها و الحاق به راهپیمایی‌ها، اعزام مبلغ تخصصی با همکاری حوزه‌های علمیه به استان‌های کشور، آغاز مهرواره «محله همدل و نهضت نشر خوبی‌ها» با هدف معرفی ارزش‌های انسانی، اجتماعی و انقلابی مردم خوب این کشور در ۸۰ هزار محله با همکاری همه نهاد‌های مرتبط نیز از دیگر برنامه‌های کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.

اجرای جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن»

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر افزود: اجرای جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن» در استان‌های کشور با محوریت نهضت پیشرفت بانوان، برگزاری اختتامیه «مهرواره بانور» با مشارکت ۳۰ هزار بانوی قدرتمند ایرانی، برگزاری موکب‌های اجتماعی کودکان و پاسخ به سؤالات در مسیر راهپیمایی از دیگر برنامه‌های کمیته هیئت‌ها و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: به دلیل هم‌زمانی این ایام و تقارن با ایام اعتکاف، برگزاری اعتکاف اختصاصی دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و استان‌های کشور، مشارکت در برگزاری هزار و ۳۵۷ مراسم جشن تکلیف مدارس و محلات، نشر رسانه‌ای جشن فرشته‌ها در طول ایام دهه فجر و مشارکت آپ و صداوسیما در این زمینه نیز از دیگر برنامه‌های کمیته در دهه فجر امسال به شمار می‌آ‌یند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.