سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری ۲ جانبه ایران و قزاقستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت:ایران در زمینه خدمات مکانیزاسیون و خدمات فنی و مهندسی می تواند با قزاقستان همکاری خوبی داشته باشد.

آقای سیدجواد ساداتی‌نژاد در دیدار با وزیر کشاورزی قزاقستان گفت: با توجه به اینکه در کشور قزاقستان زمین به افراد غیرقزاق واگذار نمی‌شود، باید سازوکاری برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران ایجاد شود تا کشاورزی فراسرزمینی شکل گیرد.

او در رابطه با حوزه تحقیقات و فناوری کشاورزی گفت: ایران در زمینه خدمات مکانیزاسیون و خدمات فنی و مهندسی عملکرد خوبی داشته و می‌توانیم همکاری خوبی در این خصوص داشته باشیم. شرکت‌های حوزه خدمات مهندسی ایران تجربیات خوبی در زمینه صنایع غذایی برای اجرای پروژه‌های مشترک دارند. شرکت‌های ایرانی در زمینه کمباین، تراکتور و ایجاد کارخانه مشترک در قزاقستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سه شرکت وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و چندین شرکت خصوصی ایرانی در ایران و عراق در زمینه تأمین آب شیرین در حال فعالیت هستند، گفت: می‌توانید با برگزاری جلساتی با این شرکت‌ها در قزاقستان، زمینه همکاری مشترک را ایجاد کنید. ظرف یک ماه آینده اولین کمیته همکاری مشترک کشاورزی بین دو کشور را در تهران برگزار کنیم تا کارشناسان و شرکت‌های قزاقستانی بتوانند از ظرفیت‌های فنی ایران بازدید کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما در تجارت غلات با قزاقستان سابقه همکاری داریم، گفت: اگر شرکت‌های قزاقستانی آمادگی داشته باشند، برای واردات ۲ یا ۳ هزار تن گوشت گرم از این کشور به ایران در هفته‌های اخیر اقدام کنیم. شرکت‌هایی که آمادگی دارند می‌توانند با شرکت‌های ایرانی همکاری کنند تا گوشت گرم گوسفندی طی هفته آینده از قزاقستان به ایران وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی می گوید: موانع تجارت از طریق ترمینال غلات امیرآباد برطرف خواهد شد تا تبادلات تجاری دو کشور با مشکل مواجه نشود. شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای فصل کشت در ایران تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی برای محصول گندم انجام داده است و می‌تواند با شرکت قزاقستانی برای کشاورزی قراردادی نیابتی در قزاقستان همکاری کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
جواد کاملا متین ودرست است
شاهرخ
۱۷:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
تنها راه برون رفت از تنگناها ارز جایگزین دلار است که باید در اولویت 1 کشور قرار گیرد. اگر این مسئله حل شود باقی مشکلات به دست خود مردم حل خواهد شد و نیاز به این همه رفت و آمد نیست. به نوعی با این کارها دولت می خواهد مسائل دیگر را خود در دست داشته باشد و باز به نوعی دیگر به مشکلات اقتصاد حکومتی خواهد رسید. مسئله را ریشه ای حل کنید و کار را به مردم بسپارید. تنها راه حل مشکلات غالب کشورهای مقابل غرب ارز جایگزین هست.