سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی/ قزوین برفی می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی که از بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود و منطقه را تا اواسط هفته آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی گفت : براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، از بعدازظهر امروز در ارتفاعات استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و برای فردا /جمعه/ نیز در برخی مناطق، به ویژه نیمه جنوبی استان در ساعات بعدازظهر بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: به لحاظ دمایی با توجه به استقرار هوای سرد، در مناطق صنعتی و پرتردد استان انباشت آلاینده‌های جوی وجود دارد و از اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی فعالیت دوباره خود را در سطح منطقه آغاز می‌کند.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هشدار به رنگ زرد این اداره کل، تاکید کرد: با گذر امواج متناوب حاصل از سامانه بارشی هفته آینده، انتظار بارش برف، وزش باد و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها احتمال کولاک دور از دسترس نخواهد بود.

به گفته بهروزی، تا اواسط هفته آینده پدیده مه و کاهش دید افقی در اکثر مناطق استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا /جمعه/ تا اواسط هفته آینده، خاطرنشان کرد: برای روز شنبه به طور موقت آسمانی بدون بارش را پیش رو داریم، اما روز‌های یکشنبه و دوشنبه انتظار ناپایداری‌ها را خواهیم داشت که در نتیجه آن اختلال در سفر‌های درون و برون شهری، به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: به شهروندان استان توصیه می‌شود تا ضمن اجتناب از سفر‌های غیرضروری، در صورت سفر رعایت نکات ایمنی در سفر و مجهز کردن خودروی خود به تجهیزات زمستانی را کرده و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی و اتخاذ تمهیدات ویژه در بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و دام و طیور را نیز فراموش نکنند.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۱۰ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت منفی چهار تا چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.