سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تازه‌ترین آمار موارد بستری و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بستری شدن ۶ بیمار جدید کرونایی در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه طی یک هفته اخیر خبر داد.

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون افزون بر ۶۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های شش شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به دلیل ابتلای قطعی به کووید۱۹ بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان پرداخت و افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۲۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیار‌های تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر و از ۲۸ دی لغایت ۵ بهمن ماه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، شش بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲ هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این طی این مدت ۵۰ هزار و ۷۶۳ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستانی مناطق تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین یادآوری کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۵۳ نفر رسید.
این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در کشور طی هفته‌های اخیر از عموم شهروندان خواست: علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری فراگیر یاری دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.