سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دخالت آمریکا در لبنان با ارسال پول برای نیرو‌های امنیتی این کشور

دولت آمریکا در نظر دارد برای اعمال نفوذ در لبنان بخشی از حقوق نیرو‌های امنیتی این کشور را پرداخت کند.

آمریکا در اقدامی که مداخله آشکار در امور لبنان تلقی می‌شود و برای نفوذ بیشتر در منطقه، از برنامه خود برای تامین مالی حقوق نیرو‌های امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دوروتی شی، سفیر آمریکا در لبنان اعلام کرد واشنگتن در نظر دارد به منظور پرداخت حقوق نیرو‌های امنیتی بودجه‌ای معادل ۷۲ میلیون دلار به این کشور اختصاص دهد. در این برنامه قرار است معادل یکصد دلار در ماه به هر نیروی امنیتی به مدت ۶ ماه پرداخت شود.

آمریکا برای کاهش حساسیت‌ها در این زمینه قرار است این پول را از طریق سازمان ملل به عنوان حقوق نیرو‌های امنیتی لبنان پرداخت کند.

واشنگتن پیش‌تر با استفاده ابزاری از سازمان ملل اقدام به حمایت از نیرو‌های امنیتی لبنان در قالب آموزش و ارسال تجهیزات کرده بود. با این حال، این نخستین بار است که مقامات آمریکایی با همکاری سازمان ملل به دنبال ارسال مستقیم منابع مالی به نیرو‌های امنیتی لبنان هستند.

گفتنی است پس از شرایط نابسامان اقتصادی در لبنان و کاهش ۹۷ درصدی ارزش پول این کشور، حقوق نیرو‌های امنیتی به معادل ۸۰ دلار در ماه کاهش یافته که همین امر باعث بروز نارضایتی در میان نظامیان این کشور شده است.

با این حال، کارشناسان بر این باورند پرداخت حقوق نیرو‌های امنیتی یک کشور توسط یک دولت خارجی آشکارا به معنای تلاش برای اعمال نفوذ تلقی می‌شود، به ویژه اینکه واشنگتن از متحدان نزدیک رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی ملت لبنان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.