سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۲۶ کیلومتر از چهارخطه ازنا- شازند در ۱۰ سال!

پروژه چهارخطه ازنا- شازند که روند اجرای آن از سال ۹۱ شروع شده است پس از گذشت ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده و مسئولان وعده داده‌اند که تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

 جاده «ازنا – شازند» یکی از پرتردد جاده‌های استان لرستان است که شهرستان ۷۵ هزار نفری ازنا را به شهرستان شازند در استان مرکزی متصل می‌کند.

جاده ازنا – اراک که از آن به عنوان یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور یاد می‌شود در ابتدای امر برای ارتباط بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد، اما بعد‌ها به دلایل مختلفی از جمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر به یک جاده ترانزیتی تبدیل شد به‌طوری‌که روزانه خودرو‌های سنگین زیادی از این محور عبور می‌کنند و همین سبب شده تا تصادفات ناگواری در آن رخ دهد.

این جاده ترانزیتی در مجموع ۷۰ کیلومتر است که بیش از ۳۵ کیلومتر آن در محدوده استان لرستان و در شهرستان ازنا قرار دارد که با توجه به تردد زیاد و مخاطرات آن، چهارخطه کردن این مسیر در دستور کار قرار گرفت.آغاز پروژه چهارخطه ازنا- شازند در سال ۹۱

سال ۹۱ بود که عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور ازنا- شازند به‌منظور کاهش مسافت بین استان‌های لرستان و اراک به عنوان یک جاده ترانزیتی مطرح شد، اما پس از گذشت سال‌ها این پروژه حیاتی همچنان کامل تکمیل نشده و بخشی از آن زیر بار ترافیک رفته است.

با پیگیری‌های مختلف بخش‌هایی از این جاده ترانزیتی احداث و زیر بار ترافیک رفته است و اکنون در حوزه استحفاظی لرستان ۹ کیلومتر باقی مانده که مسئولان وعده داده‌اند تا تیر ماه سال ۱۴۰۲ تکمیل و به‌بهره‌برداری برسد.

وحید کرم‌الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان پیش از این در رابطه با روند ساخت جاده ازنا – شازند، اظهارداشت: سال ۹۱ پروژه چهار خطه ازنا- شازند شروع شد و تا ۹۶ اعتبار آن فقط استانی بوده است.


او افزود: پس از سفر رئیس جمهور به استان لرستان ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به محور ازنا – شازند تخصیص و واریز شد که دو میلیارد تومان آن به‌صورت اسناد خزانه و هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون به‌صورت نقدی بود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: چنانچه اعتبار مصوب، تحقق پیدا کند تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ یعنی ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه ۷۰ کیلومتری در لرستان و ۳۵ کیلومتر نیز در استان مرکزی قرار دارد.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر برای تکمیل جاده ازنا- شازند

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز پیش از این در رابطه با جاده ازنا- شازند گفت: یکی از محور‌های اساسی سفر رئیس جمهور باند دوم ازنا- شازند بود که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر داشت که ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۵۰ میلیون تومان قیر رایگان است که البته نیاز به پیگیری دارد.

زیویار اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام گرفته پس از سفر، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد اعتبار آن در اختیار شرکت زیرساخت جهت تکمیل قرار گرفت.


حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اخیرا در گفتگو با رسانه‌ها در مورد آخرین وضعیت پروژه راهسازی ازنا- شازند، عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر هفت کیلومتر از این جاده زیربار ترافیک رفته است و هم اکنون ۹ کیلومتر انتهایی جاده باقی مانده است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی دلیل طولانی شدن روند ساخت ۹ کیلومتر باقی مانده را کوتاهی پیمانکار سابق دانست و تصریح کرد: پیمانکار قبلی خلع‌ید شده است و در روز‌های آینده با پیمانکار جدید روند ادامه کار ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه در مرحله تایید پیمانکار برای تکمیل محور ازنا-شازند هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال مالی امسال یعنی تیر ماه ۱۴۰۲ این پروژه تکمیل شود.

امیدواریم روند ساخت ۹ کیلومتر باقی مانده از جاده ازنا- شازند شتاب بیشتری بگیرد و زیربار ترافیک برود تا دیگر شاهد تمدید وعده‌ها نباشیم.

برچسب ها: جاده ، پروژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بودجه عمرانی دولت ناچیز است
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
تعریض جاده اراک شازند در محدوده روستای رباط میل و تعریض پل زیرگذر روستای رباط میل ضروری است .
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
جاده دلیجان سلفچگان باید تعریض و ۴ بانده شود
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جاده اراک خنداب تعریض شود
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
جاده پلدختر خرم آباد تعریض و ۴ بانده شود
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۲
تعریض و ۶ بانده شدن جاده توره بروجرد در اولویت قرار گیرد .
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
علی برکت الله
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دوربرگردان کمربندی شمالی اراک باید اصلاح هندسی شود . اغلب تصادفات در جاده کمربندی شمالی اراک به علت عدم نصب گاردریل و حفاظ ایمن در کناره پل بوده است.

نبود تابلوهای هشداری و نقص گاردریل در سانحه ها مشهود است
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
ایجاد رستوران و اقامتگاه بین راهی برای استراحت رانندگان ضروری است
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
جاده خمین الیگودرز تعریض و ۶ بانده شود
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بالاخره تموم شد
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
روکش آسفالت جاده اراک مهاجران ترمیم شود
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
تعریض جاده ساوه به شهر صنعتی کاوه
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تعریض آزادراه ساوه سلفچگان و سه خطه شدن آن مانند آزادراه تهران - ساوه در دستور کار قرار گیرد.
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
پذیره نویسی این پروژه عمرانی در بورس انجام شود
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خوب شد که جناب زندیه وکیلی از معاونت عمرانی استانداری مرکزی عزل شد چون ادامه حضور ایشان در استانداری باعث عقب افتادگی اکثر پروژه های عمرانی استان بود .
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
پیشرفت فیزیکی پروژه راهسازی ضعیف است
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
ساخت پمپ گاز در این جاده ضروری است
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید جاده اراک فرمهین تعریض و ۶ بانده شود
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه تخصیص بودجه عمرانی ناچیز است .
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
استاندار مرکزی و معاون عمرانی استانداری مرکزی باید پاسخگوی تصادفات جاده ای باشند .
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس باید پاسخگوی تصادفات جاده ای باشد .
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه بیشتر بودجه مملکت صرف بودجه جاری و پرداخت حقوق های نجومی ا میشود پس دیگر بودجه ای برای تکمیل پروژه های عمرانی باقی نمی ماند
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ساخت اقامتگاه های بین راهی در این جاده ضروری است
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید جاده شازند ازنا ۶ بانده شود
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
جاده خمین محلات تعریض شود