سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت سه هزار و ۷۰۰ رقبه در چهارمحال و بختیاری

در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پرداخت اجاره بها موقوفات در استان براساس نرخ عادلانه نیست، گفت: بروز رسانی اجاره بها برخی موقوفات به خصوص موقوفات بزرگ استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده که کوتاهی در پرداخت اجاره بها، بِروز نبودن اجاره بها موقوفات یکی از مشکلات این اداره کل است که اجاره بها موقوفات براساس نرخ عادلانه و به روز پرداخت نمی‌شود و افزایش اجاره بها از چند سال گذشته به صورت عرفی بوده و پرداخت اجاره بها براساس ارزشگذاری کارشناسی نیست.


بیشتر بخوانید


امیری از اجرای طرح ارزش‌گذاری واقعی اجاره بها موقوفات و افزایش اجاره بها موقوفات به خصوص در موقوفه بی بی ماه بیگم صمصامی که محل درآمدی برای حمایت از کودکان یتیم است خبر داد و گفت: با اجرایی کردن طرح افزایش اجاره بها در این موقوفه نارضایتی مستاجران را به دنبال داشت که اجازه بها ۲۰۰ تا ۳۰۰درصد افزایش داشته در حالیکه هنوز تا ارزشگذاری واقعی و اجاره بها واقعی فاصله است.

وی اظهار داشت: استان چهارمحال وبختیاری از نظر تعداد موقوفات جز استان‌های درجه سه کشور و درآمد موقوفات استان نیز بسیار ناچیز است و برخی مواقع این درآمد هزینه نگهداری موقوفه را نیز نمی‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.