سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف‌گذاری تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت تا ۸ سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اکنون ظرفیت تولید نفت ما ۳.۸ میلیون بشکه در روز است و تا ۸ سال آینده به تولید ۵.۷ میلیون بشکه‌ای می‌رسیم.

محسن خجسته مهر در مراسم انعقاد نخستین قرارداد طرح احیاء چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی، با اشاره به اینکه ۷۵۰ حلقه چاه از ۶ هزار حلقه چاه در شرکت ملی نفت ایران انتخاب شد، تاکید کرد: تلاش کردیم چاه‌های آسان را انتخاب کنیم. این کار وارد فرآیند اخذ مجوز از شورای اقتصاد شده و ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای آن مصوب شده است.

معاون وزیر نفت افزود: بعد از آن شرکت‌های مختلف را ارزیابی کردیم و این کار بر عهده پارک فناوری گذاشته شد. هر شرکت دانش بنیان می‌تواند تا سقف ۵ حلقه چاه را در اختیار بگیرد.

او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع بزرگ قرار بگیرند و شرکت ملی نفت ایران در این زمینه پیش‌قدم بوده است. این بزرگ‌ترین رویداد فناورانه در این بخش است و تا رسیدن به چشم‌انداز راه طولانی در پیش داریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم تا برداشت از یک مخزن نفتی در مدت بیشتری ادامه داشته باشد. برای نگهداشت توان تولید باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم.

خجسته مهر تاکید کرد: تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد که بخشی نگهداشت توان تولید فعلی کشور است که قرار است برای مدتی ادامه داشته باشد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار بشکه مربوط به روش‌های ازدیاد برداشت خواهد بود، گفت: بخشی از این افزایش تولید نیز مربوط به حفاری و اکتشافات جدید خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.