سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مدارس همدل یاریگر دانش آموزان نیازمند

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی گفت: طرح مدارس همدل در راستای حمایت از دانش آموزان کمیته امداد، در ۵۲ مدرسه استان اجرا می شود.

عرب گفت: اولین شرط برای تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد نیازمند بودن است که این نیازمندی از طُرق مختلف برای ما احراز می‌شود.

او با اشاره به اینکه در برخی از موارد خود طرف نیازمندی را اعلام و درخواست تحت پوشش قرار گرفتن دارد، افزود: در چنین شرایطی همکاران ما نیازمندی او را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به هوشمندسازی سامانه کمیته امداد و اتصال آن با سامانه وزارت رفاه امکان ندارد فردی منابع مالی داشته باشد و تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد.

عرب اظهار کرد: مستمری ما برای برای یک خانواده یک نفری ۵۵۰ هزار تومان، دو نفر ۷۸۰ هزار تومان، سه نفر یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، چهار نفری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پنج نفری با بالا یک میلیون ۷۲۰ هزار تومان است.

او تصریح کرد: البته در آغاز سال تحصیلی کمک هزینه‌ای نیز برای دانش آموزان پرداخت می‌شود و در مجموع در بسیاری از سرفصل‌ها چون تأمین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی و هزینه‌های درمان کمک می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امکان بازنگری در موضوع نیازمندی مددجویان وجود دارد، ادامه‌داد: اگر بعد از مدتی فرد به توانمندی لازم رسید بی شک از تحت پوشش کمیته امداد خارج و افراد دیگری جایگزین می‌شود.

او گفت: با هدف گسترش و تأمین عدالت اجتماعی با آموزش و پرورش قراردادی برای پذیرش دانش آموزان مستعد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی و غیرانتفاعی با عنوان مدارس همدل بسته‌ایم.

عرب با تأکید بر اینکه این طرح ویژه دانش آموزان مستعد است، اشاره کرد: ۵۲ مدرسه در طرح مدارس همدل با کمیته امداد همکاری دارند که ۱۶۸ دانش‌آموز را در سال جاری پذیرش کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: البته در این طرح ما در کمیته امداد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم بلکه خود این مدارس دانش‌آموز نخبه و نیازمند ما را به صورت رایگان ثبت نام می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.