سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل مشکل آسانسور‌های شهر مهرگان نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:حل مشکل آسانسور‌های شهر مهرگان نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی است و و برای حل مشکل آسانسور ۳۰۰ واحد مهرگان تعیین تکلیف شود.

فرد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ساخت ۲۴ هزار واحد ساخته شده در قالب تعاونی و سازندگان سه جانبه در مهرگان گفت: از این تعداد واحد ساخته شده ۸۰۰ واحد آسانسور آن‌ها فاقد استاندارد بود.

فرد افزود: با مطرح شدن موضوع در شورای تامین مسکن و همکاری دستگاه‌های مرتبط مشکل آسانسور ۵۰۰ واحد برطرف شد.

وی اظهار داشت: ۳۰۰ واحد باقیمانده به دلیل هزینه بالا نیاز به همکاری بیشتر صاحبان واحد‌ها در اخذ گواهی استاندارد آسانسور می‌باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به تاکید استاندار قزوین مبنی بر حل مشکل آسانسور این تعداد واحد‌ها در مهرگان گفت: قرار است دو هفته آینده جلسه شورای تامین مسکن با حضور نمایندگان حوزه فنی استاندار، اداره کل استاندارد و راه و شهرسازی برگزار شود و برای حل مشکل آسانسور ۳۰۰ واحد مهرگان تعیین تکلیف شود.

عباسی کارشناس استاندارد هم با اشاره به ضرورت اهمیت توجه به استانداردسازی آسانسور‌های شهرک مهرگان گفت: شرکت‌های بازرسی موظف هستند آسانسور‌ها را بررسی و در صورت تائید اقدام به صدور گواهینامه ایمنی آسانسور کنند.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه قانون استاندارد آسانسور مربوط به سال ۸۲ و در سال ۱۳۹۳ ویرایش شده است، افزود: ساختمان‌هایی که تاریخ صدور پروانه مربوط به قبل از سال ۱۳۹۴ باشد براساس قانون ملی استاندارد آسانسور سال ۱۳۸۲ و آسانسور‌هایی که بعد از آن تاریخ باشد براساس قانون اصلاح شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: استاندارد‌های ملی آسانسور از اعتبار‌های بین المللی برخورد است و همه موظف به اجرای آن هستند.

این کارشناس استاندارد همچنین با اشاره به اینکه سخت گیری در مورد آسانسور‌ها به نفع مصرف کننده می‌باشد اظهار داشت: مشکل آسانسورها، چون با جان مردم در ارتباط است نمی‌توان در رعایت استاندارد‌ها اغماض کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.