سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساجد زنجان میزبان بیش از ۶ هزار معتکف

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۴۰ مسجد استان و با حضور بیش از ۶ هزار نفر برگزار می شود.

طارمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:  ۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفان خواهد بود و از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شده است که ظرفیت هزار دانش آموز را دارد.

وی افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی است.

طارمی افزود: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال أخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال آیین اعتکاف با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد که امیدواریم همه ساله شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد معنوی باشیم.

آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم رجب برگزار می‌شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می‌پردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.