مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه عمقبخشی به خدمات درمانی و ارتقای کیفی و مستمر خدمات در بخش درمان مستقیم، اولویت راهبردی بخش درمان سازمان تأمیناجتماعی است، افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات نیز تلاش میکنیم با پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل ارائه به بیمهشدگان را ارتقاء دهیم.
معاون درمان سازمان تأمیناجتماعی افزود: ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار این سازمان و تثبیت وضعیت اشتغال آنان با پیگیری و تأکید مدیرعامل سازمان، به پیشنهاد معاونت درمان و همراهی همه ارکان سازمان به هیاتامنا ارائه و به تصویب رسید که انشاءالله نقش مؤثری در رفع دغدغهها و تثبیت امنیت شغلی پزشکان در حال فعالیت در مراکز درمانی ملکی تأمیناجتماعی خواهد داشت.
وی افزود: تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان مراکز درمانی ملکی تأمیناجتماعی از سال ۹۴ تاکنون انجام نشده بود و خوشبختانه با پیگیریهای صورتگرفته این موضوع در جلسه اخیر هیأتامنا که با حضور مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.
به گفته اسلامی، این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به واحدهای اجرایی این سازمان، بهزودی اجرا و جزییات آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تأمیناجتماعی متعلق به بیمهشدگان است و یکی از مهمترین و حیاتیترین خدمات این سازمان به بیمهشدگان و مستمریبگیران، تأمین و ارائه خدمات درمانی است، گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمیناجتماعی هستند و حوزه درمان تأمیناجتماعی به این جامعه بزرگ خدمترسانی میکند. بخش درمان تأمیناجتماعی، بهنوعی ویترین خدمات این سازمان و اولین جایگاه خدمترسانی به ذینفعان است.
وی افزود: حدود ۴۰۰ مرکز درمانی تأمیناجتماعی در حوزه درمان مستقیم به بیمهشدگان خدمترسانی میکنند و هدف اصلی و اولیه درمان تأمیناجتماعی این است که بتوانیم عمق خدمات درمانی را افزایش داده و خدمات بیشتر و باکیفیتتری را به مردم ارائه دهیم و همچنین بیمهشدگان درمان بهتری دریافت کنند.
اسلامی همچنین گفت: در معاونت درمان از زمان شروع به کار در این دوره، چند محور اساسی برای فعالیت و خدمترسانی به مردم را در دستور کار قرار داده و همه محورهای فعالیت ما در نهایت به این هدف ختم میشود که خدمترسانی بهتری به بیمهشدگان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: قوه محرکه اصلی خدمترسانی مراکز درمانی تأمیناجتماعی، پزشکان و کادر درمان هستند. پزشک و پرستار بهعنوان مهمترین ارائهدهندگان خدمات درمانی نقش کلیدی در تحقق اهداف سازمان تأمیناجتماعی دارند. براین اساس از ابتدای دوره فعالیت، بهبود وضعیت استخدامی پزشکان را با جدیت پیگیری کردیم تا بتوانیم دغدغه تعداد بیشتری از پزشکان خدوم سازمان تأمیناجتماعی را که در اقصی نقاط کشور بدون ادعا و خالصانه و در قالب قراردادی درحال خدمت به مردم هستند، از نظر شرایط استخدامی حل کرده و انگیزه کار آنان در مراکز درمانی سازمان را ارتقاء دهیم که خوشبختانه با تصویب ضوابط تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی در هیأتامنا، امیدواریم دغدغه این قشر فرهیخته در زمینه امنیت شغلی رفع شود.