سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۲ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از فعالیت ۱۲ خانه محیط زیست در استان خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:خانه محیط زیست به معنای محل حضور مردم به دنبال تحقق شعار متعالی، محیط زیست مردم پایه، هوشمندانه و فناورانه است که می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، زمینه حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کرده و به ایجاد زمینه مدیریت محلی حفاظت و بهسازی محیط زیست کمک کند.

او گفت: هدف اصلی این طرح مردمی سازی محیط زیست و ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی جامعه و تبیین اهداف توسعه پایدار در بین همه اقشار مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: برای ایجاد خانه‌های محیط زیست در بیرون سازمان و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند مدارس و مساجد پیگیر هستیم.

او افزود: محیط زیست در شرایط کنونی به یک موضوع پر چالش اجتماعی با ماهیت پیچیده و چند وجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع مبدل شده و مدیریت آن به مشارکت گسترده و همه جانبه همه‌ی اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی و در نهایت به مردمی سازی محیط زیست نیاز دارد.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر در هر ۱۱ شهرستان استان یک خانه محیط زیست فعالیت دارد و یک خانه محیط زیست نیز در اداره کل حفاظت محیط زیست فعالیت درون سازمانی دارد که در مجموع ۱۲ خانه محیط زیست در استان فعال هستند.

حاتمی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۸ محیط بان در استان مشغول به فعالیت هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.