سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمى در جمع خبرنگاران:

راهبرهاى مترو چقدر حقوق می‌گیرند؟ / هیچ قطارى بدون تاییدیه ایمنى وارد خط نمى‌شود

قائم مقام عملیات شرکت بهره بردارى مترو تهران گفت: قطارهاى به روز وارد ناوگان شده اند و هیچ قطارى بدون تاییدیه ایمنى وارد خط نمى شود.

مجید رستمى، قائم مقام عملیات شرکت بهره بردارى مترو تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از اوورهال و تعمیر قطارهاى پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت کارى راهبرهاى مترو بین ٩ تا ١٢ ساعت است و حقوق آنها هم با اضافه کارى حدود ٢٥ میلیون است.

وى ادامه داد: مترو ویژگی‌های بسیاری دارد که می‌توان به پاک بودن و سریع بودن آن اشاره کرد و شاهد ازدحام جمعیت در آن هستیم.

رستمى بیان کرد: با توجه به مسافتى که قطارهاى مترو طی می‌کنند نیازمند اوورهال و تعمیر دارند که این کار در پایانه‌ها انجام مى شود، برخی از تعمیرات به صورت سبک یا سنگین انجام مى شوند و به شرایط بستگى دارد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره بردارى مترو تهران تاکید کرد: قطارهاى به روز وارد ناوگان شده اند و هیچ قطارى بدون تاییدیه ایمنى وارد خط نمى شود و اگر مجوز نداشته باشد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نگران تامین واگن‌های خطوط توسعه‌ای مترو هستیم. به هر حال تهران به ۶۵۰ واگن مترو نیاز دارد تا بتوانیم سرفاصله قطار‌های مترو را بین ۲ تا ۴ دقیقه حفظ کنیم، در غیر این صورت در برخی از خطوط توسعه‌ای سرفاصله قطار‌ها به ۱۵ دقیقه نیز می‌رسد.

رستمی یادآور شد: اگر قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در تعمیرات دوره‌ای و اورهال تامین نشود؛ نمی‌توان سر زمان‌های تعیین شده اقدام به تعمیر و یا اورهال قطار‌های مترو کرد در غیر اینصورت با اضافه و تکمیل خطوط توسعه‌ای با افزایش تقاضای سفر روبه‌رو هستیم که در این شرایط نهایت سرفاصله این خطوط را تنها می‌توانیم روی ۱۰ دقیقه حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: با حمایت‌های شهرداری در نیمه اول ۱۴۰۲ اتفاق خوبی در حوزه اورهال در رابطه با قطار‌های نسل اول روی می‌دهد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه گفت: همانطور که اشاره شد شهر تهران الان برای خطوط توسعه‌ای ۶۳۰ واگن نیاز دارد. دولت و شهرداری در حال رایزنی هستند تا از ظرفیت‌های موجود برای تامین واگن‌های مترو استفاده کنند.

وی افزود: هنوز تولیدات خاصی در کارخانه واگن سازی در زمینه تولید قطعات و واگن‌ها انجام نشده است، اما در مجموع زمان تولید هر رام قطار ۲ سال زمان می‌برد.

وی عنوان کرد: عمر مفید هر دستگاه ۳۰ سال است و نیاز به ۶۳۰ واگن داریم یعنی حدود ۵۰۰ واگن کم داریم. اتصال خط ۶ شمال و جنوبی امسال انجام می‌شود و با حمایت شهرداری امیدواریم در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شاهد تحولی در قطار و به ویژه نسل اول باشیم.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: زمانی که مشکلی برای قطار پیش می‌آید سیستم حفاظت atp وارد عمل می‌شود و احتمال تصادف قطار از پشت نزدیک به صفر است. در کارگاه تمام تست‌های باتری از نظر ایمنی چک می‌شود و هر باتری حدود ۳ تا ۴سال کار می‌کند. همچنین تست سلامت راهبران سالیانه یک بار انجام می‌شود و اگر خدایی ناکرده راننده هم بیهوش شد، سیستم atp که خطای آن صفر است، قطار را متوقف می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سام
۲۰:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
حرامشون بشه . چه خبره مگه چیکار میکنن .
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خیلی سخته ۱۲ ساعت این کار طاقت فرسا و کسل کننده رو انجام میدن.
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
راننده متروها هر دو ساعت کار دو ساعت باید آزاد باشن نه اینکه عین راننده تریلی صب تا عصر کار کنن و با یه اشتباه کلی خسارت ببار بیاد