سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در اجرای طرح‌های عمران شهری بوشهر

شهردار بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های عمرانی با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نقاط مختلف شهر بوشهر، گفت: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حسین حیدری شهردار بوشهر ،رویکرد شهرداری بوشهر را برنامه محوری و توزیع عادلانه منابع و امکانات در همه مناطق شهر بوشهر دانست و اظهار داشت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ که در شهرداری بوشهر حضور یافتم بر اساس بودجه شورا و شهرداری قبلی کار ادامه یافت و تمام پروژه‌های نیمه تمام نهایی شد و بیشتر آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار بوشهر به پروژه‌های عمران شهری امسال پرداخت و بیان کرد: امسال بر اساس اعلام برنامه‌ها و تخصصی کردن بودجه، تقریباً ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شورای شهر و تقریباً ۴۰۰ میلیارد تومان هم اوراق مشارکت است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و نوسانات اقتصادی بر اساس اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان فعالیت‌ها و پروژه‌ها اجرا شده است.

حیدری اعتبارات عمرانی شهر بوشهر را شامل منابع ارزش افزوده و درآمد شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: امسال تمام پروژه‌هایی که مد نظر بوده انجام شده و اکنون فعال هستند.

شهردار بوشهر پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمران شهری را ۱۰ تا ۹۰ درصد دانست و تصریح کرد: این پروژه‌ها بیش از ۶۰ پروژه بزرگ شامل می‌شود که مهمترین پروژه‌های شهرداری بوشهر از جمله تقاطع شهید سلیمانی تا پایان امسال عبور و مرور روی آن انجام می‌شود.

وی گذر سر تل تنگک را از دیگر پروژه‌های شاخص بوشهر دانست و بیان کرد: این طرح به طول ۴ کیلومتر به‌عنوان پدافند غیرعامل و پروژه مهم و تاثیرگذار برای مناطق جنوبی شهر بوشهر و کاهش ترافیک محسوب می‌شود که امسال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حیدری کف‌سازی چهار محل بافت قدیمی بوشهر را یکی از طرح‌های مهم بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا چند گذر شامل گذر ادیان و سایر گذر‌های منتهی به آن اجرا و نهایی شده است و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار بوشهر بافت تاریخی بوشهر را میزبان بسیاری از آیین‌ها و اماکن تاریخی این بندر دانست و افزود: بافت تاریخی بوشهر از نظر توریسم جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به ساخت پارک لیل در مسیر حمل و نقل مسافری تا شهرک نیایش بوشهر تصریح کرد: این پروژه شامل پارک حاشیه‌ای با زیرساخت‌ها، گذر سلامت و جاده دوچرخه‌سواری، آبشار و سایر امکانات تفریحی، رفاهی و مبلمان شهری است.

حیدری دفع آب‌های سطحی در خیابان عاشوری را از دیگر پروژه‌ها دانست و اضافه کرد: این پروژه فعال شده و یکی از مطالبات مردم در دفع آب‌های سطحی به ویژه هنگام بارش باران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.