سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ مدرسه آبادان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: ۴۵ واحد آموزشی این شهرستان بابیش از ۵۰ سال قدمت نیاز به تخریب، بازسازی و یا نوسازی دارند.

سیدعلی موسوی مدیر آموزش و پرورش آبادان در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری مدیرعامل پالایشگاه و از محل مسئولیت‌های اجتماعی ۴۰ مدرسه در مناطق روستایی و ۴۰ مدرسه در حوزه شهری آبادان مرمت بازسازی و تجهیز می‌شوند.

وی افزود:۳۹ مدرسه آبادان نیز در فهرست آثار میراث فرهنگی است که عملا امکان تخریب، بازسازی و نوسازی آن‌ها نیست و در این خصوص مکاتباتی انجام شده تا این مدارس از فهرست آثار خارج شود.

موسوی گفت:با توجه به عقب ماندگی مدارس آبادان در مناطق روستایی و حاشیه شهر ۹۰درصد تعمیرات، نوسازی و تجهیز به این واحد‌های آموزشی اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت:آبادان از ۲۳ بهمن ماه تا دوم اسفند امسال میزبان مسابقات فوتبال دانش آموزان پسر متوسطه دوم سراسر کشور است که با حضور ۲۹ تیم فوتبال و ۸۰۰ ورزشکار از سراسر کشور و نیز ۲ تیم از برزیل و عراق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:استان خوزستان و بخصوص آبادان یکی از پایگاه‌های استعدادپرور در حوزه ورزش به ویژه فوتبال است و مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی کشور با حضور تیم‌های منتخب استان‌های سراسر کشور به جز قم، خراستان شمالی و گیلان برگزار و بازیکنان برتر این دوره برای شرکت در مسابقات آسیایی که در خردادماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود انتخاب خواهند شد.

موسوی افزود: با هماهنگی انجام شده "مارکوس اوانجلیستا دمورایس" معروف به کافو یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل و یکی از ستاره‌های فوتبال جهان به این مسابقات دعوت شده و وی نیز برای حضور در آبادان اعلام آمادگی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش آبادان بیان داشت: هماهنگی لازم برای استقرار و اسکان ورزشکاران تدارک دیده شده و همه توان خود را برای برگزاری شایسته این مسابقات انجام خواهیم داد ضمن اینکه از فرصت برگزاری این مسابقات برای بازسازی و نوسازی مکان ورزشی دانش‌آموزی و شهری نیز استفاده شده است.

بهره مندی ۱۴۰۰ دانش آموز آبادانی از سرویس ایاب و ذهاب

وی به بهره‌مندی هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز مناطق روستایی آبادان از سرویس ایاب و ذهاب اشاره کرد و بیان داشت:تا نیمه اول آبان هزینه‌های سرویس‌ها تامین و پرداخت شده است.

موسوی گفت:با پیگیری انجام شده برای دانش‌آموزان مناطق روستایی بجز روستا‌های تنگه یک، ۲ و سه حساب بانکی افتتاح و هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها به حساب بانکی دانش‌آموزان واریز شده تا مشکلی برای تردد به مدارس نداشته باشند.

سال آینده تحصیلی با بحران کمبود معلم روبه‌رو خواهیم بود

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: معلمان مورد نیاز همه کلاس‌های درس این شهرستان در سال تحصلی جاری با استفاده از معلمان بازنشسته، اضافه کاری و سرباز معلم تامین شد، ولی سال تحصیلی آینده با بحران کمبود معلم روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: براساس پیش بینی انجام شده در سال تحصیلی آینده با کمبود ۶۰۰ معلم مواجه خواهیم بود که این امر شهرستان آبادان را با چالش مواجه خواهد کرد ضمن اینکه تنها در زمینه مدیران آموزشگاه‌ها ۲۰ مدیر و ۱۶۰ آموزگار بازنشسته خواهند شد.

موسوی گفت:مکاتباتی در این خصوص انجام شده و قول همکاری و تامین معلم نیز داده شده است.

وی جایگاه آموزشی آبادان از بین ۴۰ منطقه آموزش و پرورش استان خوزستان را در رشته علوم انسانی ۳۵، تجربی و ریاضی به ترتیب ۲۲ و ۲۳ اعلام کرد و بیان داشت:برای اتقاء جایگاه آموزشی آبادان نیاز به کار جهادی است.

مدیر آموزش و پرورش آبادان ادامه داد:دوره‌های توانمندسازی به منظور جهش کیفیت و ارتقاء آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و مولفان کتب درسی در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.