سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون: ممکن است تانک‌های لکلرک را به اوکراین بفرستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مشترک خبری با صدراعظم آلمان گفت که ارسال تانک‌های لکلرک به اوکراین را رد نمی‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان که در «پاریس» پایتخت فرانسه برگزار شد، گفت که ارسال تانک‌های رزمی سنگین لکلرک به اوکراین را برای حمایت از آن در جنگ علیه روسیه رد نمی‌کند. 

به گزارش خبرگزاری الشهاب، دو طرف پس از دیدار خود در کاخ الیزه متعهد شدند که کشورهایشان «تا زمانی که لازم باشد» و «به طور مداوم» در برابر تجاوز روسیه از اوکراین حمایت خواهند کرد. دیدار مکرون و شولتس با هدف بزرگداشت شصتمین سالگرد معاهده الیزه برگزار می‌شود که آشتی بین دو کشور را ایجاد کرد.

شولتس درباره احتمال ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین گفت: «شیوه کار ما در گذشته همواره با دوستان و متحدانمان هماهنگ بوده است و بر اساس شرایط مشخص به عمل خود ادامه خواهیم داد.» شولتس اظهار کرد: «ما اقدامات زیادی هم به لحاظ مالی و هم از لحاظ بشردوستانه و همچنین از جنبه تسلیحاتی برای حمایت از اوکراین انجام داده‌ایم. ما باید بترسیم از اینکه این جنگ برای مدتی بسیار طولانی ادامه یابد.»

مکرون همچنین از آلمان و فرانسه خواست تا پیشگام شوند تا قاره اروپایی خود را بازسازی کنند، زیرا آن دو راه را برای آشتی هموار کردند. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ما مصمم به کمک به اوکراین تا هر ابعاد و هر زمانی که لازم باشد هستیم و زمانی که اوکراین به ما نیاز داشته باشد، آنجا خواهیم بود.»

دو طرف همچنین بر نیاز به ساخت یک مدل انرژی جدید، تشویق نوآوری و فناوری‌های نو و فشار برای «اتحادیه اروپایی که بتواند خود را به عنوان یک نیروی ژئوپلیتیک کامل در زمینه‌های دفاع، فضا و دیپلماسی ثابت کند» تأکید کردند.

این در حالی است که «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز خواستار آن شده است که دست‌کم یک تانک آمریکایی مدل «آبرامز ام ۱» به اوکراین ارسال شود تا آلمان نیز با ارسال تانک‌های «لئوپارد» به این کشور موافقت کند.

متحدان اوکراین روز جمعه، متعهد شدند که حمایت نظامی بیشتری از این کشور ارائه کنند، اما نتوانستند اختلافات مربوط به ارسال تانک‌های جنگی به این کشور را در جریان نشستی در سطح بالا در پایگاه نیروی هوایی «رامشتاین» در آلمان حل‌وفصل کنند. در این دیدار ایالات متحده تعهدی مبنی بر ارسال تانک‌های «ام ۱ آبرامز» به کی‌یف را نداد، در حالی که آلمان می‌گوید هنوز در مورد تحویل تانک‌های «لئوپارد ۲» به این کشور تصمیمی نگرفته است.

این نشست با حضور وزرای دفاع کشور‌های حامی اوکراین و اعضای ناتو در پایگاه آمریکایی رامشتاین در غرب آلمان و با هدف بررسی راه‌های افزایش حمایت نظامی از کی‌یف برگزار شد. این هشتمین نشست گروه تماس برای حمایت کیف از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.