سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد کارگروه اجرایی ایران و ارمنستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: برای توسعه روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در حوزه سلامت، کارگروه اجرایی تشکیل می‌شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: برای توسعه روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در حوزه سلامت، کارگروه اجرایی متشکل از مدیران و کارشناسان دو کشور تشکیل می‌شود تا به بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و تنظیم اسناد فی مابین بپردازد.

وی با اشاره به فعالیت ارزشمند پزشکان و متخصصان ارامنه مقیم ایران در حوزه سلامت، افزود: دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش پزشکی، بهداشت و درمان به ویژه در زمینه گردشگری سلامت و همچنین تبادل استاد و دانشجو، مهم‌ترین زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان است.

وزیر بهداشت در پایان از پیشنهاد آناهیتا آوانسیان وزیر بهداشت ارمنستان مبنی بر راه اندازی نمایشگاه دستاورد‌های دارو، تجهیزات پزشکی و پیشرفت‌های ایران در زمینه علوم پزشکی در آن کشور استقبال کرد.

وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در حوزه سلامت، گفت: من در حاشیه اولین کنگره زنان تاثیرگذار که روز گذشته در ایران برگزار شد، از نمایشگاه دستاورد‌های مختلف ایران بازدید کرده و شاهد پیشرفت‌های شما در زمینه‌های گوناگون از جمله حوزه سلامت بودم. ارمنستان از برگزاری نمایشگاه مشابه در زمینه‌های سلامت در کشور خود استقبال می‌کند.

وی ضمن دعوت از عین اللهی برای دیدار از ارمنستان اظهار امیدواری کرد در دیدار‌های بعد با همتای ایرانی خود شاهد امضای تفاهم نامه‌های مشترک همکاری که در کارگروه مشترک تخصصی دو کشور تدوین خواهد شد، باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.