سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابینه ائتلافی نتانیاهو در یک قدمی انحلال

نتانیاهو وزیر امور داخلی کابینه خود را برکنار کرد

به رغم هشدار‌های حزب شاس در خصوص انحلال کابینه، نتانیاهو امروز وزیر مورد تایید این حزب را برکنار کرد و کابینه خود را در معرض انحلال قرار داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آریه درعی (ادرعی) وزیر امور داخلی و بهداشت این رژیم را بر اساس حکم دیوان عالی این رژیم، برکنار کرد.

درعی توسط نتانیاهو به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت منصوب شده بود، اما دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به دلیل پرونده‌های قضایی، انتصاب او به عنوان وزیر را لغو کرد و نتانیاهو به ناچار او را برکنار کرد.

نتانیاهو در حالی درعی را برکنار کرده که پیشتر حزب تندرو شاس که یکی از اعضای اصلی ائتلاف کابینه جدید رژیم صهیونیستی است، تهدید کرده بود در صورت مخالفت با انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی، اقدام به انحلال کابینه جدید خواهد کرد.

یعکوف مرگ، وزیر رفاه کابینه جدید رژیم صهیونیستی از حزب شاس تاکید کرد که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید پابرجا نخواهد ماند.

او از شورای به اصطلاح حکمای تورات خواسته در صورت عدم انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی، کابینه جدید را منحل کند.

در همین حال، یکی دیگر از اعضای حزب شاس نیز گفته که بدون درعی کابینه جدید بی‌معنی خواهد بود و اگر درعی وزیر امور داخلی نشود، حتی نمی‌توان تصور هم کرد که حزب شاس در کابینه نتانیاهو بماند.

حزب شاس در انتخابات اخیر ۱۱ کرسی را کسب کرد و یکی از اعضای اصلی ائتلاف کابینه جدید به شمار می‌رود و در صورت خارج شدن آن از کابینه، کابینه نتانیاهو اکثریت را از دست خواهد داد و با سلب شدن رای اعتماد از آن، منحل خواهد شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۰۸:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
درسته که کافر و مشرک هستن // ولی اگه متوجه بشن کسی کار بلد نیست و با ریاکاری و پدرسوختگی خودش را در دولت جا کرده // میزنن بیرونش میکنن
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
تازه دو روز بود وزیر شوه بود که کله پا شد بقیشون رو هم بفرست برن دیگه این آخرای فروپاشی درونی اسرائیل تو زحمت نیفتند