سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجاری‌سازی ۲ محصول دانش‌بنیان سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تجاری‌سازی دو محصول دانش‌بنیان این نهاد در امسال خبر داد.

منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با اولویت‌دهی به طرح‌های دانش‌بنیان، چندین طرح را به‌طور هم‌زمان اجرایی کرده است.

وی ضمن تأکید بر استعدادهای جوان و نخبه افزود: این نهاد انقلابی با جذب و آموزش نیروهای نخبه و خلاق به حفظ و آموزش استعدادهای جوان پرداخته و زمینه را برای اجرای پروژه‌های آنان بیش از پیش فراهم می‌کند.

منصفی‌راد از ایجاد مرکز نوآوری بهینه‌سازی عملکرد اقتصادی گوسفندان ایران با تأکید بر اصلاح نژاد گوسفند سنگسری به‌عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرای این نهاد نام برد و تصریح کرد: احیای نژاد سنگسری به‌عنوان یک نژاد بومی و مقاوم به زیست‌بوم استان می‌تواند به رونق بیش از پیش دامداری در این استان که همواره یکی از قطب‌های تولید دام سبک بوده کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تجاری‌سازی محصول دانش‌بنیان کود معدنی آهسته‌رهش و یک مالچ معدنی سازگار با محیط‌زیست با هدف کمک به تثبیت ریزگردها به‌عنوان دو طرح دانش‌بنیان استان نام برد و گفت: نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولیدشده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

وی وعده داد: با تداوم حمایت‌های مسؤولان از جهاد دانشگاهی استان، این دو محصول دانش‌بنیان در آینده بسیار نزدیک و در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان و هم‌زمان با افتتاح مرکز اصلاح به نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان، رونمایی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.