سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی راه های عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تخصیص اعتبار

به گفته رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری مناطق گرمسیری استان نیازمند تخصیص اعتبار است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمدگفت:چهار میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی راه‌های عشایری در کهگیلویه و بویراحمد که بر اثر بارندگی‌های اخیر مسدود شده نیاز است.

مهدی عباسیان افزود:کمبود آب آشامیدنی به دلیل امکان پذیرنبودن اعزام تانکر‌های آبرسان، دشواری‌های عشایر برای رساندن محصولات دامی با توجه به امکان فاسد شدن آنان به بازار‌های مصرف برای فروش و سختی‌های آنان برای رساندن بیماران به مراکز درمانی از جمله مشکلات جامعه عشایری هنگام بسته بودن راه‌های دسترسی است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده‌های عشایری مناطق گرمسیری امسال در برخی نقاط یک بار و در برخی مناطق استان دوبار بازگشایی شده، اما با بارش دوباره بسته می‌شود.

عباسیان عنوان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۶۰میلیارد تومان از محل منابع مالی ملی برای طرح‌های عمرانی حوزه عشایر استان پیش بینی شده، اما تخصیصی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد:هم اکنون ۴۷ طرح عمرانی در بخش‌های بازگشایی راه ها، ساخت ابنیه، بهسازی چشمه و بخش‌های مختلف در مناطق عشایری استان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که نیازمند اعتبار برای تکمیل است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.