سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کاهش چشمگیر زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در مراجع حل اختلاف کار این استان خبر داد.

 حامد آرامش  اظهار داشت: با تلاش همکاران ما در معاونت روابط کار اداره کل و ادارات تابعه شهرستان و با رصد و نظارت مستمر، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر در سال جاری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در کشور ۳۱ روز است که در گذشته در سیستان و بلوچستان به مدت ۶۳ روز انجام می‌شد اما امسال با تغییر رویکرد و اولویت‌ها در این حوزه، این مدت زمان در مراجع حل اختلاف کار استان به کمتر از یک ماه رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۵۷ قانون کار، مراجع حل اختلاف کار وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند، افزود: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در سیستان و بلوچستان وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که از این تعداد ۱۹ هیئت تشخیص یا بدوی و ۶ هیئت حل اختلاف یا تجدید نظر هستند.

آرامش ادامه داد: در ده ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، قریب به دو هزار و ۳۷۲ دادخواست در سامانه جامع روابط کار به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ده درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت و تلاش همکاران ما و مراجع رسیدگی، برقراری تفاهم بین طرفین و حل و فصل سازشی پرونده هاست، گفت: در این راستا از ابتدای سال تاکنون، سی درصد دادخواست‌های رسیدگی شده به صلح و سازش ختم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اجرای دستورالعمل شورای سازش درون کارگاهی در این استان هم اشاره کرد و اظهار کرد: اولین شورای سازش درون کارگاهی در کارخانه تور ماهیگیری زاهدان آغاز بکار کرد و این روند در سایر واحدهای تولیدی استان نیز ادامه خواهد داشت.

آرامش اضافه کرد: به منظور تسهیل شرایط برای جامعه کارگری و کارفرمایی، همه مراحل ثبت داخواست تا اعلام نتیجه رسیدگی از طریق سامانه اینترنتی و بصورت غیرحضوری انجام می‌شود و بنابراین کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیر حضوری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن بهره مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.