سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش و توسعه شعب تخصصی شورای حل اختلاف

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: هدایت و ساماندهی پرونده‌های قضایی به سمت صلح و سازش خاستگاه شورای حل اختلاف است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: حبس زدایی از سیاست‌های دستگاه قضایی در جهت اجرای عدالت است و یکی از کاربردیترین راهکار‌های آن که منجر به کاهش و جلوگیری از تنش‌ها و اختلافات بین اصناف، گسترش و توسعه شعب تخصصی ویژه اصناف شورای حل اختلاف گردد و این امر آثار بسیار خوبی در روند کاهشی ورودی پرونده به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها دارد.

او می گوید: پرونده‌های فراوانی در محاکم هستند که مربوط به اختلافات اصناف هستند و راهکار رفع آن‌ها ایجاد شعب تخصصی ویژه شورای حل اختلاف است که می‌توان در کمترین زمان ممکن از طریق افراد متخصص و کارآمد مورد رسیدگی و منتهی به صلح و سازش شوند.

به گفته او آثار و برکاتی که در صلح و سازش وجود دارد در یک حکم قضائی نیست و با تدابیر و راهکارا‌های مناسب در ۹ ماهه گذشته امسال اعضای شورا‌های حل اختلاف خوزستان توانستند ۷۴ فقره پرونده قصاص نفس را منتهی به صلح و سازش کنند و این نشان دهنده توانمندی بسیار خوب شورای حل اختلاف در سازش پرونده‌های مهم کیفری و حقوقی در استان است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعب تخصصی باید فضای فیزیکی و تجهیزات مناسبی داشته باشند و اعضای آن به صورت تجربی دوره‌های آموزشی کاربردی و تخصصی را ببینند و دبیرخانه این شعب باید با پیگیری مستمر به بهترین شکل دوره‌های آموزشی را نیز برگزار کند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به بیشترین پرونده‌های قضایی اختلافات اصناف، در نظر داریم که در کنار هر دادگستری یک شعبه شورای حل اختلاف تخصصی راه اندازی کنیم تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و حل و فصل پرونده‌های اصناف بصورت مسالمت آمیز باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.