سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بیمارستان جدید برای تحصیل و درمان اتباع خارجی در تایباد

مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت با تاسیس یک واحد بین المللی آموزش علوم پزشکی در تایباد اتباع افغانستانی می توانند در آن تحصیل کنند.

مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با توجه به همسایگی تایباد با کشور افغانستان، این منطقه ظرفیت تاسیس یک واحد بین المللی آموزش علوم پزشکی را دارد و در این حالت اتباع افغانستانی می‌توانند با طی مسافت کمتر، در اینجا تحصیل کنند. 

در ادامه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد گفت: در این شهرستان علاوه بر جمعیت بومی، افراد غیربومی مانند نیرو‌های مرزبانی و ارتش سکونت دارند که این امر، ضرورت ساخت بیمارستان جدید را بیشتر کرده است.

محمدرضا رضایی افزود: همجواری تایباد با افغانستان هم باعث شده است در هنگام وقوع حوادث در کشور همسایه، شاهد انتقال مجروحان به بیمارستان تایباد باشیم که ضرورت دارد به منظور ارائه خدمات بشردوستانه و تحکیم روابط بین این دو کشور دوست و همسایه، خدمات درمانی هم به این افراد ارائه شود.

وی اظهار کرد: گسترش خدمات درمانی در جمهوری اسلامی ایران، موجب می‌شود مردم افغانستان در بیشتر مواقع برای درمان به ایران و مشهد سفر کنند و با توسعه امکانات گردشگری سلامت در مرز دوغارون، می‌توان این خدمات درمانی را افزایش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد ادامه داد: امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت هرچه سریعتر نسبت به ساخت بیمارستان جدید که یکی از مهمترین مطالبات به حق مردم شیعه و اهل سنت این خطه مرزی است، تلاش کنند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.