سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۱ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان قزوین

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعایت ۲۱ واحد سردخانه با ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر ۱۲۲ هزارتن دراین استان خبر داد.

سید آبردات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۱ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان قزوین فعالیت می کنند که از این تعداد واحد سردخانه ۱۲ واحد بالای صفر با ظرفیت نگهداری ۳۳هزارتن انواع میوه و سبزیجات،  ۴ واحد زیر صفر با ظرفیت نگهداری ۲۳ هزارتن انواع گوشت و محصولات منجمد و ۵ واحد دو مداره با ظرفیت نگهداری ۶۵ هزارتن انواع میوه، سبزیجات، گوشت و سایر محصولات منجمد و غیر منجمد می‌باشد.

وی اضافه کرد: با فعالیت این واحد‌های سردخانه زمینه اشتغال به طورمتوسط برای ۳۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

مصلایی یاد آور شد: در حال حاضر مجوز ۸ واحد سردخانه به ظرفیت حدود ۱۱۰هزارتن نیز صادر شده که در مراحل مختلف اجرای پروژه می‌باشد که با بهره برداری از این واحد‌های جدید ظرفیت سرد خانه‌ای استان به حدود ۲۳۲ هزار تن در سال خواهد رسید.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، افزایش زمان ماندگاری میوه و سبزیجات، ایجاد تعادل در زنجیره تولید و عرضه محصولات کشاورزی و استفاده خارج از فصل از اینگونه محصولات را از مهمترین مزایای سردخانه‌ها ذکر کرد.

مصلایی گفت: بیشترین واحد سردخانه استان در شهرستان تاکستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.