سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان تحویل کلاس به آموزش و پرورش/ ۱۸۱ کلاس امسال میزبان دانش آموزان شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از تحویل ۱۸۱ کلاس درس تا مهر امسال به آموزش و پرورش استان خبر داد.

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۵۳ طرح شامل ۱۸۱ کلاس درس با ۱۸ هزار متر مربع در مهر امسال میزبان دانش آموزان شد.

او افزود: ۲۴۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ بوده و ۱۳۲ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است، هر سال حدود ۱۰۰ کلاس تحویل می‌دادیم، اما امسال این رقم به ۱۸۱ رسید که دلیل آن افزایش اعتبارات بوده است.

چاوشان با اشاره به سیستم‌های گرمایشی مدارس استان بیان کرد: امروز تمام مدارس ما از سیستم‌های گرمایشی استاندارد استفاده می‌کنند و بخاری کاربراتوری نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۵۳ میلیارد تومان در ۶ ماهه امسال تعهدات تجهیزاتی بوده است که با صرف ۲۴ میلیارد تومان، کاروان‌هایی وسایل را تحویل مدارس دادند.

او عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعهد خیران که بازوی توانمند این مجموعه هستند، ۴۸ میلیارد تومان بوده است و در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در امسال، این رقم به ۸۷ میلیارد تومان رسید.

چاوشان اظهار کرد: از ۵۰۰ کلاس درسی که قرار بر احداث آن‌ها است، ۹۷ درصد آن‌ها با مشارکت خیرین در حال ساخت است و برخی از این کلاس‌ها با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیرین به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در استان ۲ هزار و ۱۰۶ مدرسه با ۱۰ هزار کلاس درس داریم که ۱۸۶ هزار دانش آموز از آن بهره مند می‌شوند و سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز در استان ۶.۵ متر مربع است.

او افزود: سرانه کشوری ۵.۲۳ متر مربع است که از این لحاظ دراستان از وضعیت بهتری برخوردار هستیم و استاندارد سرانه ۸.۳۹ است که فاصله زیادی با آن داریم.

چاوشان با اشاره به فضا‌های آموزشی مسکن مهر گفت: در ۱۲ سایت مسکن مهر استان ۲۲ هزار دانش آموز داریم که سرانه هر دانش آموز حدود ۲ متر مربع است و نیازمند فضای آموزشی بیشتری هستیم و ۳۰۰ کلاس درس نیاز داریم که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: پارسال با هدف حذف مدارس کانکسی، ۵۸ مدرسه کانکسی مستقل را حذف کردیم و در برخی موارد مدارس کانکسی وابسته داریم و تعدادی مدرسه کانکسی به دلیل تعداد کم دانش آموز را داریم که نمی‌توان کلاس برای آن‌ها احداث کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.