سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه دریافت اقامت ویژه برای نخبگان اتباع خارجی راه اندازی شد + فیلم

سامانه دریافت اقامت ویژه برای نخبگان اتباع خارجی فرصتی است تا بتوانند از مزايای شهروند ویژه استفاده کنند.

سامانه آی کانکت و دریافت اقامت ویژه برای نخبگان اتباع خارجی فرصتی است تا بتوانند از مزايای شهروند ویژه استفاده کنند؛ سامانه ای که نخبگان می‌توانند فعالیت هایشان را در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی را در آن ثبت کنند؛ این سامانه زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

۵ و ۱۰ ساله اقامت ویژه برای نخبگان افغانستانی، اتباعی که دارای سوابق تحصیلی و اقتصادی ویژه هستند. سامانه ای که از سال ۱۳۹۹ برای دریافت اقامت ویژه فعالان مهاجر افغانستانی راه اندازی شد؛ سامانه آی کانکت سامانه ای که نخبگان و کار آفرینان بین‌المللی که قصد سکونت در ایران دارند.

ثبت نام در سامانه آی کانکت برای دریافت اقامت ویژه شامل چند دسته از مهاجرین می‌شود. دسته اول نخبگان علمی هستند و بعد کارآفرینان، نخبگان فرهنگی و هنری و نخبگان ورزشی شامل اقامت ویژه هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه اقامت ویژه را فرصتی مناسب برای ارائه تسهیلات به نخبگان افغانستانی دانست؛ حقوق و مزایایی که برای اتباع افغانستانی در این سامانه تعلق می‌گیرد شامل کارت بانکی، بیمه و گواهینامه همانند شهروندان ایرانی است؛  این سامانه برای ارائه خدمات ویژه اتباع خارجی است؛ در آینده قرار است اعطای سند مالکیت به مزايای اقامت ویژه در این سامانه اضافه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سخی مهدوی
۲۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
باسلام و احترام
بسیار مفتخریم یک فرصت مناسب وطلایی
برااتباع نخبه و کارآفرین قراردادن
ستار نظری
۱۹:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
ایا با دفترچه اقامت میشود که دانشگاه ثبت نام کنیم؟
Dost Mohammad Hussaini
۲۱:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
با تشکر از این تصمیم نیک شما