سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سیا مخفیانه به اوکراین سفر کرد

ویلیام برنز در هفته گذشته به صورت مخفیانه به کی یف سفر کرده است.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته گذشته در سفری مخفیانه به اوکراین رفته و با مقامات این کشور دیدار کرده است.  

به نقل از نیویورک تایمز، دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند برنز در سفر خود به کی یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کرده است. وی همچنین با مقامات امنیتی این کشور به رایزنی پرداخته است.  

علی رغم تلاش سازمان سیا برای مخفی نگه داشتن این سفر، یک مقام آمریکایی در این باره گفت: هدف از سفر برنز به کی یف، اعلام همبستگی و حمایت واشنگتن از اوکراین در جنگ با روسیه بوده است. سفر برنز که ماهیت اطلاعاتی داشته با هدف حصول گردش دو جانبه اطلاعات میان دو کشور انجام شد.  

گفتنی است آمریکا یکی از حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی جنگ اوکراین محسوب می‌شود. میزان کمک‌های واشنگتن به کی یف از زمان آغاز جنگ به بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.  

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تلقی می شود، بر این باور است هر چه کمک غرب به اوکراین افزایش یافته و کی یف به پیروزی در جنگ نزدیک شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای افزایش می یابد. وی تاکید دارد بهترین رویکرد در حال حاضر مذاکره مقامات اوکراین با روسیه و پایان هر چه سریعتر این جنگ است. 

برچسب ها: آمریکا ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.