سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات الکترونیکی سازمان تعزیرات جایگزین خدمات تلفنی شد

سازمان تعزیرات از دستگاه‌های تابعه وزارت دادگستری، به تازگی میز خدمت خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کرده است.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود. از طرفی با راه اندازی این پنجره و به طور کلی با حرکت کردن به سمت دولت الکترونیک از بسیاری از تردد‌های غیرضروری و مراجعه به ادارات کاسته شده و در نهایت می‌تواند در شرایطی مثل زمستان به کاهش آلودگی محیط زیست منجر شود.

دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که این ضرب الاجل، مهلت ابتدایی دستگاه‌ها بود. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه‌های اجرایی که خدمات آن‌ها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است. از این تعداد، ۱۳۶ دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که آمار دستگاه‌های متصل به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده که به نوعی تکالیف اولیه خود را عملی کرده اند.

به گفته موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، ۸۴ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند که از بین آن‌ها ۸۰ درصد پنجره واحد اختصاصی دارند. ۴ درصد دستگاه‌ها در فرایند اتصال به پنجره هستند و ۱۲ درصد هم دستگاه‌هایی هستند که با وجود پایان ۳۰ آذر ماه و مهلت قانونی، هنوز به درگاه متصل نشده اند. موحد این را هم مطرح کرده بود که اگر در زمان مقرر این اتفاق رخ ندهد، مسئله در دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و دستگاه در صورت لزوم به مراجع نظارتی دیگر معرفی می‌شود.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید. این سامانه مدتی است که با ظاهری جدید به کاربران ارائه خدمت می‌کند و برای سهولت دسترسی افراد، سازمان‌ها در بخش جداگانه‌ای از وزارت‌خانه‌ها قرار دارند.

 

بر اساس آمار تا پایان آذرماه امسال ۱۱۹ دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۹ میلیون کاربر رسیده است. همچنین تاکنون بیش از ۴۲ میلیون کاربر جهت استفاده از خدمات سامانه‌های ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقدام کرده اند و حدود ۲۶۵ میلیون خدمت مستقیم استعلامی دستگاه‌های اجرایی توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.

جای پنجره ملی خدمات هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم خالی نیست و در بند «ج» از تبصره ۷ با عنوان صنعت، معدن و ارتباطات اعلام شده به منظور ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌های دولت و افزایش رضایت مندی مردم، تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم، نهاد‌های عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های دارای ردیف در قوانین بودجه سنواتی، مکلفند ضمن ارائه کلیه خدمات خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا آبان ماه سال ۱۴۰۲، با بهینه سازی فرآیندها، حداقل بیست درصد خدمات منتخب خود را تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ به صورت هوشمند به گونه‌ای ارائه نمایند که تمام مراحل درخواست تا دریافت خدمت به صورت آنی، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت انجام شود.

میز سازمان تعزیرات، سامانه تازه وارد پنجره دولت هوشمند

سازمان تعزیرات حکومتی از دستگاه‌های متصل به پنجره خدمات و از سازمان‌های تابعه وزارت دادگستری است که فرایند اتصال آن به تازگی انجام شده و در دو سامانه ارائه خدمت می‌کند.

 

به گفته رئیس این سازمان این خدمات پیش‌تر از طریق سامانه‌های تلفنی انجام می‌گرفت. به گفته او در حال حاضر میز خدمت سازمان تعزیرات با قابلیت ابلاغ الکترونیکی آراء، با دریافت برخط شکایات با قابلیت رهگیری، مشاهده پرونده‌های مرتبط با شخص و پرداخت الکترونیکی جرایم، برای افراد در دسترس قرار گرفته است.

احمد اصانلو وعده داده پس از پایان فاز آزمایشی و در گام بعدی امکاناتی مانند اعتبارسنجی دو مرحله ای، اعتبار سنجی بیومتری، ایجاد امکان ثبت وکالت نامه، تجدیدنظر و واخواهی در این سامانه ایجاد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Pm
۲۳:۱۹ ۳۰ دی ۱۴۰۱
بی‌حجابی بعضی خانم‌های فروشنده، مخصوصا در مناطق مرفه بی‌درد را چه سازمان یا نهادی باید پیگیری نماید؟ کسانی که مسبب این وضعیت گسترش بی‌عفتی و بی‌حیایی هستند، می‌توانند پاسخگوی شهدا و خانواده‌هایشان باشند؟ عذابی سخت در کمین ستمگران است
احمد
۱۲:۵۶ ۳۰ دی ۱۴۰۱
متاسفانه چندین ساله فعالیت تعزیرات خیلی کم رنگ شده
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ دی ۱۴۰۱
بنده چند با به تعزیرات و سازمان صمت در خصوص فروش آرد سهمیه نانوایی زنگ زدم کوچکترین اقدامی صورت نگرفت .... از شهر اراک
علیرضاخرسندی
۱۱:۳۹ ۳۰ دی ۱۴۰۱
سلام بنده ازریس تعزیرات تشکر میکنم انسان زحمتکشی هست
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۰ دی ۱۴۰۱
تعزیرات به کم شدن وزن نان رسیدگی نمیکند بخصوص نان سنکک
علیرضاخرسندی
۱۱:۳۷ ۳۰ دی ۱۴۰۱
سلام بنده از رییس تعزیرات تشکر میکنم که انسان فعالی هستنن