سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز:

بسته تحریمی علیه سپاه روز دوشنبه آماده نخواهد شد

دو منبع اروپایی اعلام کرده‌اند که روز دوشنبه نام ۳۷ فرد به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران اضافه خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده چهارمین دور تحریم‌ها را علیه ایران اعلام می‌کند.

دو منبع به رویترز گفتند که این اتحادیه ۳۷ فرد را به بهانه آنچه نقض حقوق بشر خوانده به فهرست تحریم‌های خود اضافه خواهد کرد.

یکی از این منابع که یک دیپلمات اتحادیه اروپاست، مدعی شد: «ما معتقدیم که از هم اکنون باید کار بر روی پنجمین بسته تحریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می‌دهد، آغاز کنیم.»

این منبع دیپلماتیک در عین حال افزود: «این اقدام باید از نظر قانونی صحیح باشد و در حال حاضر در حال بحث است. اما برای دوشنبه آماده نخواهد شد.»

ساعاتی پیش پارلمان اروپا در اقدامی مداخله جویانه و ضدایرانی قطعنامه ای با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام ها در ایران» را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند.

متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز به رای‌گیری گذاشته شده بود در قالب این قطعنامه به تصویب رسید. تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی و غیرالزام آور محسوب شده و در حکم درخواست هستند و تصمیم گیری نهایی بر عهده شورای اروپاست.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را قویاً محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۰ دی ۱۴۰۱
انشا ا... برا سه شنبه اماده اش میکنن
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ دی ۱۴۰۱
خداوند شما و اربابانتان را هدایت نماید