سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلزله پاکستان و افغانستان را لرزاند

دو زلزله با مقیاس ۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، بخش‌هایی از پاکستان و افغانستان را تکان داد.

رسانه‌های پاکستانی از وقوع زلزله در مرکز و بخش وسیعی از مناطق به نقل شبکه خبری "دنیا نیوز"، این زلزله که شدت آن ۵.۶ ریشتر اعلام شده علاوه بر پایتخت پاکستان در بسیاری از شهر‌های اطراف از جمله راولپندی، مری، تکسیلا و ... محسوس گردیده است.

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی است تقریبا تمام ایالت خیبرپختونخوا پاکستان از جمله شهر‌های پیشاور، بت گرام، سوات، نوشهره، مردان، چارسده، صوابی، لوئر دیر، دیر بالا، کوهات، بنو و خیبر در دامنه این زمین لرزه قرار داشته اند.

رسانه‌های پاکستانی هنوز تلفاتی از این زمین لرزه را اعلام نکرده اند با این حال گزارش‌ها حاکی از ترس و وحشت مردم و به خیابان آمدن آن‌ها در شهر‌های مختلف پاکستان دارد.

مرکز زلزله نگاری پاکستان مرکز این زلزله ۵.۶ ریشتری را ۲۳۷ کیلومتری غرب شهر "چترال" در ایالت خیبرپختونخوا و عمق آ‌ن را ۱۹۰ کیلیومتر از سطح زمین اعلام کرد.

گفتنی است این دومین زلزله در ایالت خیبرپختونخوا طی ۲۴ ساعت گذشته است، بامداد امروز (پنجشنبه) نیز رسانه‌های پاکستانی وقوع زلزله ۳ ریشتری در مناطق مختلف این ایالت از جمله شهر پیشاور را گزارش کرده بودند.

زلزله در افغانستان

همچنین بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز زمین‌شناسی آمریکا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در مرز افغانستان و چین ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۹۶ کیلومتری زمین و در ۴۷ کیلومتری شمال شرق شهر کوچک پارون افغانستان رخ داده است. تاکنون هیچ گونه خسارت زیرساختی یا صدمات انسانی گزارش نشده است.

افغانستان اغلب با زلزله‌هایی مواجه می‌شود که سالانه بیش از ۵۰۰ نفر را می‌کشد. در دهه گذشته بیش از ۷۰۰۰ نفر در حوادث ناشی از زلزله جان خود را از دست دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.