سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکان ۲۶۲ معتاد بی خانمان در مراکز سرپناه شبانه بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اسکان ۲۶۲ معتاد بی خانمان در ۹ ماهه امسال در مراکز سرپناه شبانه بهزیستی خبر داد.

علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر مراکز سرپناه شبانه خانه امید در شهرستان قزوین و مرکز گذری سرپناه حضرت علی اصغر (ع) در شهرستان تاکستان به معتادان بی خانمان و کارتن خواب استان در طول سال خدمات می‌دهند.

وی اظهار داشت: طی ۹ ماه نخست امسال همچنین ۱۲۸ نفر از خدمات مرکز سرپناه شبانه خانه امید و ۱۳۴ نفر نیز از خدمات مرکز گذری سرپناه حضرت علی اصغر بهره‌مند شدند.

دهباشی پور با اشاره به برنامه و سیاست‌های این سازمان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: بهزیستی همواره فعالیت‌های آموزشی و اجتماع محور را به منظور آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد برای عموم جامعه و اقشار در معرض آسیب انجام می‌دهد و همچنین علاوه بر پیشگیری و درمان اعتیاد، توجه ویژه‌ای به برنامه‌های کاهش آسیب‌ها دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های کاهش آسیب مصرف موادمخدر و مداخلات توسط این سازمان افزود: این برنامه با هدف اولیه کاهش عواقب بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی متعاقب مصرف موادمخدر و محرک صورت می‌گیرد و برای افراد دارای اعتیاد که تمایل و انگیزه‌ای برای درمان ندارند نیز مداخلاتی انجام می‌گیرد که هدف اولیه آن کاهش پیامد‌های بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد است.

دهباشی پور خاطر نشان کرد: بنابراین در همین راستا مراکز سرپناه شبانه به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتار‌های پرخطر و بی خانمان راه اندازی و به جامعه هدف معتادان ارایه خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: خدماتی که در مراکز سرپناه شبانه ارایه می‌شود شامل یک وعده غذای گرم، صبحانه، مکانی برای استراحت و خواب، خدمات بهداشتی، ارجاع به مراکز درمانی و ارایه رویکرد نوین آموزشی در جهت پیشگیری از بیماری هایی، چون اچ آی وی و سایر موارد است.

وی یادآور شد: در این مراکز مراجعه به صورت داوطلبانه بوده و از زمان تاریک شدن هوا تا ۱۲ ساعت از خدمات مرکز استفاده می‌کنند و در فصل سرد سال نیز ساعت ارایه خدمات افزایش یافته و با توجه به شرایط، به صورت شبانه روز فعالیت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.