سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد؛

ظرفیت بالقوه خدمات فنی و مهندسی، فرصتی برای شکوفایی صنعت ساختمان‌سازی

مهدی محرمی گفت: اتفاق عجیبی در کشور ما رخ داده و چیزی حدود ۶۰۰ هزار مهندس داریم. اگر صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم چه در زمینه سرمایه‌گذار و چه در زمینه سازنده و مهندس می‌توانیم از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

مهدی محرمی گفت: وقتی ساختمان سازی قرار است انجام شود به خصوص در مقیاس های چند واحدی، انبوهی از چالش‌ها از مجوزهای شهرداری گرفته تا سازمان نظام مهندسی، پیمانکاران جزء و... بوجود می‌آید.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ساختمان‌سازی مشکلات ریز و درشت متعددی وجود دارد. به عنوان مثال پیدا کردن یک کاشی‌کار حرفه ای بسیار مشکل است. چرا که هیچ مرجع مشخصی برای شناسایی حرفه‌مندان این شغل وجود ندارد. بنابراین باید قدر افرادی را که  با توجه به وجود این مشکلات به عنوان انبوه ساز در کشور در حال فعالیت هستند را بدانیم.

محرمی با اشاره به تبدیل شدن مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای، گفت: مسکن به طور کلی در دو حالت بررسی می‌شود یکی به عنوان یک کالای سرمایه‌ای و یکی کالای مصرفی. در حال حاضر متاسفانه بیشتر ساخت و سازها در مناطق شمالی شهر تهران اتفاق می افتد چون داریم مسکن را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل می کنیم.

او ادامه داد:  وقتی مسکن کالای سرمایه‌ای شود ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد قطعا کاهش می یابد و انبوه ساز از حوزه رقابت خارج می شود.

محرمی با اشاره به برگزاری اولین کنگره بین المللی مدیران ارزش آفرین در حوزه تحول و تجارت صنعت ساختمان  به عدم بهره گیری از ظرفیت مهندسی کشور گفت:  اتفاق عجیبی در کشور ما رخ داده و چیزی حدود ۶۰۰ هزار مهندس داریم. اگر صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم چه در زمینه سرمایه‌گذار و چه در زمینه سازنده و مهندس می توانیم از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

محرمی همچنین با اشاره به عدم رغبت افراد برای ورود به سرمایه گذاری در حوزه ساختمان گفت: مشکل اینجاست الان هر شخصی که اندک سرمایه ای دارد بلافاصله می خواهد آن را در بازار طلا یا بازار ارزهای دیجیتال و ... خرج کند. بنابراین در بخش ساخت و فروش مسکن نیازمند کمک های دولت هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه دست هایی در کار است که نمی‌خواهند صنعت ساختمان کشور به خودکفایی و شکوفایی برسد، گفت: در حال حاضر جمعیت کشور رشد صفر و حتی منفی را تجربه می کند و اصلی ترین دلیل این مسئله این است که مردم مشکل اقتصادی دارد و در سبد اقتصادی هر شخص مشکل اصلی مسکن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.