سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معترضان حاضر در تظاهرات اطراف کنگره برزیل به زندان محکوم شدند

شرکت‌کنندگان در تظاهرات خارج از ساختمان کنگره برزیل به تلاش‌های خشونت‌آمیز برای براندازی دولت دموکراتیک قانون متهم شدند.

۳۹ شرکت کننده در تظاهرات خارج از ساختمان کنگره برزیل در حمایت از انتخابات شکست خورده «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق نیز به تلاش‌های خشونت‌آمیز برای براندازی دولت قانون دموکراتیک متهم و دادستان‌ها خواستار زندانی شدن آن‌ها شده‌اند.

به گزارش آرتی، بیش از هزار نفر در روز دمو، که بسیاری آن را با اعتراضات ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مقایسه کرده‌اند، دستگیر شدند و اتهامات علیه این ۳۹ اولین اتهامی است که مطرح می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ای، معترضان با استفاده از خشونت و تهدید جدی تلاش کردند تا حاکمیت قانون دموکراتیک را لغو کنند. هدف نهایی این حمله استقرار یک رژیم دولتی جایگزین بود.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، بیش از ۴ هزار نفر از حامیان «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از شکست وی در انتخابات کاخ ریاست‌جمهوری، دیوان عالی و کنگره این کشور را غارت کرده‌اند.

دفتر دادستانی عمومی برزیل از دادگاه عالی این کشور خواسته است تا تحقیقاتی را درباره «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق به دلیل مسئولیت احتمالی وی در غارت ساختمان‌های عمومی توسط هوادارانش در برازیلیا در ۸ ژانویه ۲۰۲۲ آغاز کند.

این در حالی است که هزاران نفر از هواداران «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور جدید بزریل در شهر سائوپائولو به خیابان‌ها آمده و از او حمایت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.