سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین

طرح جهش تولید ضمن اشتغالزایی و تقویت معیشت روستاییان و پیشبرد اقتصاد مقاومتی به حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه کمک می‌کند.

طرح جهش تولید دیمزار‌ها پارسال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در بعضی استان‌های کشور از جمله قزوین به اجرا درآمد.

در این طرح از اراضی دیم موجود در روستا‌ها برای کشت محصولات مهم و استراتژیک نظیر گندم و جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در راستای کمک به تامین امنیت غذایی استفاده می‌شود.

به همین منظور نشست مشترکی بین مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیران جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این نشست گفته شد در راستای حمایت از طرح جهش تولید، مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان به عنوان هزینه به حساب کشاورزان در این طرح واریز می‌شود.

حیدری مدیر عامل طرح توسعه گری پردیس زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت؛ با مشارکت ۴۹ درصدی جهاد کشاورزی و ۵۱ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درصدد افزایش اعتبار هستیم تا عرصه‌هایی را شناسایی و به محل تولید تبدیل کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: سال گذشته کم بارشی و خشک سالی به دیمزار‌ها خسارت وارد کرد هرچند در بعضی از پهنه‌ها عملکرد خوبی داشتیم.

راه انجام همچنین با اشاره اینکه امسال طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود از تاخیر در پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان گلایه کرد.

در استان قزوین ۷۰ هزار هکتار عرصه دیم وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.