سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت فیزیکی سد عنبران به ۸۸ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی سد عنبران طی یک سال اخیر از ۴۴ درصد به ۸۸ درصد رسیده و تکمیل آن نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

علی حیدری با بیان اینکه اتمام عملیات اجرایی و آبگیری کامل این سد نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: تا پایان سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال منابع برای این طرح هزینه شده و در سال جاری هم یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و دارای مخزن یک میلیون مترمکعبی بوده و تاکنون برای اجرای آن ۱۹ هکتار از اراضی منطقه تملک شده است.

حیدری اناری بیان کرد: کنترل سیلاب، تغذیه چاه‌ها و چشمه‌های پایین دست و تامین حقابه کشاوری و گردشگری از اهداف اجرای این طرح است.

او یادآورشد: با بهره برداری از این سد ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد زیر کشت آبی خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از اجرای سه طرح مشترک آب و جهاد در راستای سازگاری با کم آبی و حفاظت از منابع آب در استان خبر داد و گفت: جهت سازگاری با کم آبی و حفاظت از منابع آب سه طرح مشترک شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با عناوین تشکیل تشکل‌های آب بران، تحویل حجمی آب و پیاده سازی الگوی کشت بهینه در حال اجرا است.

حیدری با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی در استان نسبت به سال‌های گذشته افزود: جهت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در شبکه‌های آبیاری یامچی و قوری چای در مرکز استان و در شبکه آبیاری خداآفرین در شمال استان الگوی کشت به صورت منطقه‌ای پیاده می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت پیگیری و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب مانند پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان و تکمیل سد‌ها و شبکه‌های در حال احداث، افزود: برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در استان اردبیل پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: کاهش بارندگی و استفاده بی‌رویه در مصرف آب سبب شده است که وضعیت ذخایر در پشت سد‌های این استان نگران‌کننده باشد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.