سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم از تغذیه دستی حیات وحش خودداری کنند

با توجه به روی آوردن حیوانات وحشی در ایام سرد سال به مناطق مسکونی، مردم از نزدیک شدن به حیوانات و تغذیه دستی آنها خودداری کنند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کردستان  با اشاره به اینکه به دلیل گسترش فضا‌های شهری و از بین رفتن زیستگاه‌های حیات‌وحش، محل زندگی حیوانات کم وسعت شده است و ظرفیت کافی برای تغذیه همه آن‌ها وجود ندارد، افزود: تغذیه نامناسب حیوانات توسط انسان می‌تواند سبب تلف شدن حیوانات شود.

 حیدر ویسی ادامه داد: هم چنین با توجه به ورود جبهه هوای سرد، بارش برف و سوزش سرمای زمستانه، احتمال دارد تعدادی از جمعیت‌های حیات وحش جهت تغذیه و دستیابی به غذا، زیستگاه‌های خود را ترک کرده وبه مناطق حومه شهر‌ها و روستا‌ها پناه آورند.

او به احتمال انتقال ویروس‌ها در صورت تماس مستقیم با حیات وحش  به علت شیوع سویه‌های جدید  کرونا و  وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در میان پرندگان وحشی خبر داد و گفت:  از عموم مردم استان به جد درخواست می‌ کنیم جهت جلوگیری از بروز و شیوع  بیماری‌های ذکر شده از تماس مستقیم و یا صید و شکار هر گونه حیات وحش شامل پرندگان، پستانداران و یا سایر گونه‌های دیگر که از تهدید سرما وگرسنگی در جستجوی مکانی امن تر، به حاشیه مناطق مسکونی پناه آورده اند خوداری کنند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کردستان اضافه کرد: بدیهی است عمل به این توصیه محیط زیستی، علاوه بر حفاظت از حیات وحش و کمک به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل هستی، ضمن حفظ حقوق حیوانات، دارای ارزش اخلاقی و اجر اخروی بوده و نشانگر  سطح توسعه فکری واندیشه محیط زیستی مردم دوستدار محیط زیست استان محسوب می‌شود.

لذا از آحاد مردم درخواست می شود، در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش درمجاورت مناطق مسکونی و یا افرادی که مبادرت به صید وشکار حیات وحش می‌نمایند، بلافاصله مراتب را به  شماره ۳۳۲۳۲۴۱۵ – ۳۳۲۳۳۴۰۲-۰۸۷ در مرکز استان  و در شهرستان‌ها به ادارات  حفاظت محیط زیست آن شهرستان اعلام کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.