سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلزله ۴.۲ ریشتری شهر‌های مرکزی مازندران را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر دقایقی قبل برخی شهر‌های مرکزی مازندران را لرزاند.

به گزارش مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۱۳ امشب سه شنبه ۲۷ دی ماه در عمق ۲۳ کیلومتری و  در فاصله ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر اتفاق افتاد و  بر اساس گزارش های محلی در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل آمل، بابلسر، فریدونکنار، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، نکا، میاندورود، گلوگاه و بهشهر نیز احساس شد.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پی این حادثه ۲ تیم هلال‌احمر از پایگاه های کوهیخیل جویبار و جاده نظامی قائم شهر از مناطق نزدیک به مرکز کانونی زلزله برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

او افزود: تمام پایگاه ها و مراکز عملیاتی مناطق متاثر از زلزله در شهرستان‌های ساری، بابل، بابلسر، جویبار، قائم شهر، سوادکوه شمالی و نکا در وضعیت زرد قرارگرفتند و آماده سرویس دهی مناسب هستند

پیامد‌های زلزله در حال بررسی است

حسینعلی محمدی شیرکلائی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زلزله دریافت نشده است و گروه‌ها در حال ارزیابی پیامد‌های زلزله و پایگاه‌های اورژانس نیز در آماده باش کامل هستند.

او با بیان اینکه گروه های ارزیاب در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند و تاکنون مصدومیت افراد گزارش نشده است، افزود: خسارت احتمالی مالی ناشی از این زمین لرزه از سوی نیروهای امداد و نجات در دست بررسی است و به محض دریافت گزارش‌های اولیه ، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

یک پس لرزه 
مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران یک پس لرزه به بزرگی ٢.٧ ریشتر را نیز در ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین و در همان مختصات زلزله اصلی گزارش کرد.

شرایط عادی شبکه توزیع برق بعد از زلزله امشب
حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه توزیع برق در شهر‌های مرکزی و شرقی استان بعد از زلزله امشب خبرداد و گفت: زلزله هیچگونه آسیبی به شبکه‌های برق وارد نکرده و شرایط نرمال است.

او افزود: گروه‌های عملیاتی اتفاقات شبکه توزیع برق در محل امور‌های برق شهر‌های متاثر از زلزله در آمادگی کامل هستند.

زلزله در جویبار یک زخمی داشت
کمال رستمعلی فرماندار جویبار گفت: نیرو‌های امداد و نجات بلافاصله پس از وقوع زلزله به فرمانداری فراخوان داده و ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

او با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب از کوهی خیل به منطقه زلزله زده اعزام شدند، افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه از نقاط مختلف شهرستان و روستا‌های جویبار هیچگونه خسارتی اعلام نشد و فقط بر اساس گزارش بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار، یک جوان ۲۳ ساله در حاشیه زلزله از ناحیه سر زخمی و به صورت سرپایی درمان و مرخص شد.

فرماندار جویبار ادامه داد: این تنها مورد مصدومیت زلزله امشب بود و هیچگونه آسیب دیدگی ساختمان نیز گزارش نشده است.

رستمعلی گفت: همه نیرو‌های امدادی، درمانی، اورژانس و هلال احمر در ستاد بحران شهرستان آماده باش هستند و اگر گزارشی دریافت شود بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

شبکه آبرسانی خسارتی ندید
برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: زلزله امشب در مناطق مرکزی و شرقی استان به تاسیسات آبرسانی، مخازن و خطوط انتقال آب هیچ خسارتی وارد نکرد و شبکه آبرسانی اکنون پایدار و در شرایط عادی است.

ماچک پشت ساری کانون زلزله
نوبخت فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه روستای ماچک پشت ساری کانون زلزله بود، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد بحران شهرستان با حضور بخشداران و دستگاه‌های امدادی و خدمات تشکیل شد.

او که در روستای ماچک پشت حضور یافته بود، افزود: مشکل خاصی گزارش نشده است و همه دستگاه‌ها مانند هلال احمر و نیرو‌های امدادی درکنار مردم هستند و مردم نگران نباشند.


فرماندار شهرستان ساری ادامه داد: اگر زلزله در مناطق روستایی شهرستان خسارتی به بار آورده باشد فردا جمع بندی و اعلام می‌شود.

شرایط عادی شبکه ارتباطی مازندران پس از زلزله امشب
اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: زلزله امشب هیچگونه آسیبی به شبکه‌های ارتباطی استان وارد نکرده و شرایط نرمال است.

او افزود: با پیگیری از مخابرات منطقه مازندران و اپراتور‌های تلفن همراه تاکنون گزارشی از قطع و یا خسارات احتمالی نداشتیم و تیم‌های فنی و تخصصی زیرساخت استان و مخابرات منطقه مازندران به همراه اپراتور‌های تلفن همراه در آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
خوش شانسی اینه که در عمق خیلی پائین بوده // انشا ا... خسارتی نداشته باشه
نظریاری جانباز۰۲۱۲۰۱۱۵۵۶
۲۳:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
منزلم وصل به پمپ بنزین محسنی واقعه درمیدان جانبازان قائمشهر آسیب دیده ودرحال ریزش می باشد جهت اطلاع نمی دانم بایستی به کی اطلاع دهم نظریاری تلوکی ۰۹۱۱۲۲
باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱

سلام شماره، آدرس و مشکل شما به مدیریت بحران استان اطلاع داده شد، تماس می گیرند

ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
yjc مهربون دستت درد نکنه