سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«آنتونی جوزف» برنده جایزه «تی. اس. الیوت»

«آنتونی جوزف» توانست جایزه «تی. اس. الیوت» را برای خلق مجموعه شعری «غزل‌هایی برای آلبرت» کسب کند.

به نقل از گاردین، «آنتونی جوزف»، شاعر، رمان نویس و موسیقیدان بریتانیایی که در کالج «کینگ» لندن به عنوان سخنران خلاقیت در نویسندگی فعالیت می‌کند توانست مجموعه شعری تحت عنوان «غزل هایی برای آلبرت» را به نگارش درآورد و برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت» شد و به گفته خودش، برنده جایزه ۲۵هزار پوندی شد.

گفتنی است که امسال، ۲۰۱ نفر برای کسب جایزه «تی. اس. الیوت» به رقابت با یکدیگر پرداختند و به همین دلیل، رکورد جدیدی از میزان استقبال شرکت کنندگان در این رویداد، ثبت شد.

«ژان اسپرکلند»، رئیس هیأت داوران جایزه «تی. اس. الیوت» بیان کرد: هر یک از آثار راه یافته به فهرست کوتاه این جایزه، جزء کار‌های قدرتمندی بودند و از میان آن ها، انتخاب ما «غزل‌هایی برای آلبرت» بود که مجموعه‌ای درخشان به شمار می‌آید و روایتگر تجلیل از انسانیت با همه تضادهایش است.

یکی از نکات حائز اهمیت در این رویداد، این بود که نام «هانا لو»، برنده جایزه «کاستا» در سال ۲۰۲۱ و «راجر رابینسون»، برنده سال ۲۰۱۹ در فهرست هیأت داوران امسال دیده شد و آن‌ها نیز به داوری آثار شرکت کنندگان این جایزه ادبی پرداختند.

سال گذشته، «غزل‌هایی برای آلبرت» توانست به فهرست نهایی جایزه «فوروارد» راه یابد؛ مجموعه شعری که درواقع، زندگی نامه یک انسان در نبود و غیاب پدرش و تأثیر آن را روایت می‌کند.

«آنتونی جوزف» تاکنون، پنج مجموعه شعری و سه رمان را روانه بازار نشر و هشت آلبوم رامنتشر کرده است که آن‌ها موردتحسین منتقدان قرار گرفته اند.

«آنتونی جوزف»، از میان ۱۰ نفر نهایی، عنوان برنده جایزه «تی. اس. الیوت» را از آنِ خود کرد؛ جایزه‌ای که از سال ۱۹۹۳ برای گرامیداشت «توماس استرنز الیوت»، شاعر، نمایش نامه نویس و منتقد ادبی برنده جایزه نوبل ادبیات درنظر گرفته شده است.

گفتنی است که سال گذشته، «جوئل تیلور» توانست جایزه «تی. اس. الیوت» را برای مجموعه شعر «C+nto&Othered» بدست آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.