سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها ۳ روستا در نقده اینترنت پرسرعت ندارند

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: شهرستان نقده ۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، که تنها سه روستا از این تعداد از پوشش اینترنت پرسرعت بی بهره اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهرستان نقده ۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، گفت: از این تعداد ۷۴ روستا دارای پوشش اینترنت پرسرعت بوده و فقط سه روستا از این خدمت بهره مند نیستند.

قاسم جلیلی نژاد افزود: پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان نقده بالاتر ار متوسط استانی و کشوری بوده و به ۹۶ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: تا پایان شهریور سال آینده هم با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته و برنامه ریزی‌های انجام شده، این سه روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین پوشش اینترنت جاده‌ای لازم در ۶ مسیر مواصلاتی شهرستان نقده وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم.

جلیلی نژاد اظهار کرد: اپراتور ایرانسل به ۱۰۰ درصد تعهدات و همراه اول به بیش از ۹۵ درصد تعهدات خود برای پوشش جاده‌ای مسیرهای منتهی به این شهرستان عمل کرده‌اند البته تعهد اپراتورها در مسیرهای اصلی جاده‌ای، تنها تعهد به پوشش مکالمه بوده و پوشش اینترنتی را شامل نمی‌شود.

وی یادآور شد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‌اولویت دار وزارت ارتباطات است و همین برنامه کاری هم در استان با جدیت دنبال می‌شود.

جلیلی نژاد گفت: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آنها است که این اداره کل در این بخش عملکرد خوبی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.