سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۷۱ تن گوشت قرمز در استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان سالانه بالغ‌ بر ٧١ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که بر این اساس به اندازه نیاز استان تولید گوشت قرمز وجود دارد.

حسین ایراندوست گفت: استان اصفهان سالانه بالغ‌بر ٧١ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که بر این اساس به اندازه نیاز استان تولید گوشت قرمز در استان وجود دارد، ولی سهم گوشت گوساله استان، بیشتر از سهم گوشت گوسفند و بره بوده و به همین جهت در خصوص گوشت گوساله صادرکننده نیز هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان درخصوص گوشت گوسفند واردکننده است، عنوان کرد: مردم استان توجه بالایی به استفاده از گوشت گوسفند دارند و به همین دلیل ما نیز در طول سال همیشه گوسفند وارد می‌کنیم.

ایراندوست بیان داشت: در بهار و تابستان که عشایر در استان حضور داشته و با توجه به اینکه یکی از منابع تولید گوشت قرمز، عشایر هستند، میزان گوشت مورد نیاز ما را در این فصول و در مناطق ییلاقی تأمین و یا روستایی‌هایی در شهرستان‌های غرب استان در حوزه تأمین گوشت قرمز فعالیت می‌کنند.

او افزود: با ورود به فصل پاییز و زمستان، مصرف گوشت قرمز در کل کشور و استان افزایش پیدا کرده و همچنین منابع تأمین محدود می‌شود چرا که عشایر از استان کوچ کرده و دام‌های روستایی نیز وارد دوره تولیدمثل می‌شوند، لذا ما در این فصول دام سبک را از استان‌های غرب و شمال غربی آورده و بدین‌صورت کمبود گوشت را جبران می‌کنیم.

حسین ایراندوست اذعان کرد: در چند مدت اخیر با توجه به بارندگی‌ها و مشکلات جاده‌ای، جریان واردات دام به استان کاهش پیدا کرده و همچنین دامداران و عشایری که تأمین کننده گوشت استان هستند به دلیل بهبود بارندگی‌ها در مراتع، به بهتر شدن پوشش گیاهی در مراتع و مزارع امیدوار شده و به همین جهت دامدار رغبت دارد دام را تا جای ممکن حفظ کند که در نتیجه عرضه کاهش خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: قابل ذکر است اکنون به دلیل افزایش قیمت گوسفند، شاید دامدار تصور می‌کند اگر دام را دیرتر به بازار عرضه کند صرفه اقتصادی بهتری خواهد داشت، اقدام ما این بود که ذخایر قابل‌توجهی از گوشت گوساله و گوسفند منجمدی که داشتیم و سهمیه گوشتی که از تهران گرفتیم را توزیع کرده و بدین‌صورت پاسخگوی نیاز مصرف کننده خواهیم بود.

ایراندوست با بیان اینکه در گذشته موضوع صادرات نیز مطرح بود که با توجه به شرایطی که اکنون پیش‌آمده، صادرات با محدودیت مواجه شد تا بتوانیم نیاز گوشت قرمز داخلی را تأمین کنیم، اشاره کرد: نمی‌توان در رابطه با ادامه افزایش قیمت گوشت پیش‌بینی کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گاو در طول سال زایش داشته و همچنین در طول سال قابلیت عرضه به بازار دام را دارد، ولی تولیدمثل گوسفند فصلی و زایش این دام نهایتاً سالی یک یا دو بار است لذا عرضه به بازار گوسفند پیوستگی ثابتی نداشته و بنابراین در بهار و تابستان عرضه گوشت گوسفند خوب و مازاد نیاز بازار است و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند درصورتی‌که در پاییز و زمستان عرضه گوسفند به نسبت بهار و تابستان کمتر می‌شود.

حسین ایراندوست با اشاره به اینکه هنگامی‌که تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد، متذکر شد: دولت برنامه‌ریزی کرده تا گوشت منجمدی که شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کرده بازار را به تعادل برساند و امیدواریم با این روش بتوانیم نیاز داخل را به‌خوبی برآورده کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گوشت‌های منجمد گوساله و گوسفند تقریباً در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند کوثرها، افق کوروش، جامبو، هایپرها، تعاونی‌ها و ... و همچنین کاسبان امین در حال توزیع است.


منبع:صاحب نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
هفتاد و یک تن تیتر را به هفتاد و یک هزار تغییر بدین اشتباه نوشتین