سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد اشتغال برای زندانیان در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد اشتغال برای ۵۱۶ زندانی در استان خبر داد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در تشریح عملکرد دادگستری استان یزد برای معرفی زندانیان به زندان باز، گفت: رأی باز فرصتی برای زندانیان است تا بتوانند در کنار گذران محکومیت، ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های اصلاحی با حضور در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تایید شده، به اشتغال مشغول باشند.

او افزود: حرفه آموزی و اشتغال، فرصت تحصیل درآمد را برای زندانیان فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بهره مندی ۵۱۶ مددجوی استان یزد از زندان باز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حضور در موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی، فرصتی است که با ایجاد اشتغال و کار مولد، به بهبود روند اجتماعی شدن محکومان نیز کمک می‌کند.

دهشیری ادامه داد: با رأی باز و استفاده از ظرفیت اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان، از فروپاشی خانواده زندانیان و مشکلات مالی ناشی از حبس سرپرست خانواده پیشگیری می‌شود.

به گفته کارشناسان، نگهداری محکومان جرایم غیرعمدی در زندان‌های بسته هر چند برای مدت کوتاه تبعات سوء اجتماعی را در پی دارد، از این رو مراجع اجرای احکام کیفری محکومان جرایم غیرعمدی و همچنین محکومان جرایم عمدی که مدت محکومیت آنان کمتر از یک سال حبس باشد را به شرط اخذ تأمین مناسب از آنان، به زندان‌های باز معرفی می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.