سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های دارای تحقیق و توسعه از معافیت مالیات برخوردار می‌شوند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مجلس به منظور حمایت از واحد‌هایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند قانونی وضع کرده که آن واحد‌ها می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. ­

برادران در همایش تقدیر از واحد‌های برتر تحقیق و توسعه از وضع قانونی در مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از واحد‌هایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند خبر داد و گفت: این واحد‌ها می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از واحد‌های تولیدی دارای بخش‌های تحقیق و توسعه خواست تا دانش و تجربیات خود را با هم به اشتراک گذاشته و با برگزاری جلسات مشترک با یکدیگر و با مسئولین وزارت این مهم را به انجام برسانند.

تحقیق و توسعه در واحد‌های صنعتی امکان پذیر است

در ادامه سیجانی مدیرکل سازمان صمت استان تهران گفت: مهمترین ابزاری که واحد‌های تولیدی دارند بخش تحقیق و توسعه و یا تحقیق و نوآوری است که هم در تولید کالا و هم در فرآیند نقش بسزایی دارند.

وی درخصوص برگزاری این همایش گفت: طبق شاخص‌های تعیین شده، ۱۶ واحد اعم از ۱۳ واحد تولیدی و ۳ شرکت پژوهشی شرایط لازم را داشته و حائز رتبه و قابل تقدیر شدند.

سیجانی گفت: نیمی از واحد‌های تحقیق و توسعه نسبت به کل کشور در استان تهران قرار دارند. طبق آمار‌ها ۸ هزار و دویست واحد تحقیق و توسعه درکشور وجود دارد که بیش از ۴ هزار و دویست و سیصد تا از آن‌ها در استان تهران واقع شده اند.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران گفت: اولین مسئله و مشکل در استان تهران محدودیت در سرمایه گذاری و ممنوعیت در برخی از رشته‌ها است. هدف ما این است که شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش بنیان را در استان رونق دهیم، شرکت‌هایی که مسائل و مشکلات کمتری داشته ورقابت پذیر باشند و بتوانند در بازار‌های جهانی حضور موثر داشته باشند.

سیجانی تصریح کرد: تمام تلاش ما در استان این است که نسبت به واحد‌های تحقیق وتوسعه، حمایت‌هایی در قالب تسهیلات، سیستم‌های اداری، برگزاری و بررسی مسائل آن‌ها در کارگروه‌ها و ستاد تسهیل، اولویت درصدور مجوزها، تخصیصی سرمایه، منابع و رسیدگی به مسائل ومشکلات درصنایع دانش بنیان، صنایع پیشرفته، صنایع خلاق و نوآور داشته باشیم. همچنین سیاست این است که شرکت‌های دانش بنیان رقابت پذیری را افزایش دهند تا درجهش صادراتی نیزموفق باشیم.

وی گفت: دومین مسئله این است که تهران با مسائل زیست محیطی، آلودگی صنایع، کمبود منابع و انرژی گاز، برق، آب و ... مواجه است که باید با تحقیق و توسعه و دانش بنیان در فرایند واحد‌های تولیدی بهینه سازی شود و از این طریق مشکلات را برطرف کرد.

او خاطر نشان کرد:مهمترین مسئله همان رقابت پذیری و حضور موثر در بازار‌های جهانی است که تمام حمایت‌ها و هدایت‌ها درهمین مسیر و استفاده از بخش‌های تحقیق و توسعه می‌باشد. ترویج فرهنگ نوآوری و دانش بنیان و تقدیر از زحمات فعالان این بخش و بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها از مهمترین اقدامات و وظایف ما است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.